Erasmus+
Consorci Erasmus Infantil i Primària: Educar per a ser. Cefire d’Elda.
CRÒNICA DE LES MOBILITATS
Inici del projecte
Consorci Erasmus Infantil i Primària: Educar para ser. Cefire de Elda
Cinc mestres dels centres educatius CEIP Alfonso X el Sabio de Novelda, CEIP Cervantes de Monòver, CEIP Divina Aurora de Beneixama, CEIP Jorge Juan de Monforte del Cid i CEIP Sánchez Albornoz de Novelda i el director del CEFIRE de Elda, participen aquesta setmana en una mobilitat d’observació a Catanzaro (Itàlia).
L’objectiu d’aquesta mobilitat és observar i conèixer la inclusió de l’alumnat en els centres educatius d’Itàlia. I, a més a més, crear xarxes internacionals que afavorisquen la millora dels sistemes educatius i permeten la continuïtat de projectes europeus que impliquen el nostre alumnat
Després de dos dies d’observació destaquem el gran acolliment per part de la "dirigente" Cinzia Emmanuella De Luca i el seu equip de mestres. L’alumnat ha sigut l’encarregat de mostrar-nos la seua cultura i costums, mitjançant els treballs que els discents han realitzat.
Ens trobem coneixent el funcionament i l'organització del sistema educatiu a Itàlia, i especialment, el de les escoles i els recursos davant la inclusió.
Destaquem el projecte Guterberg per a la dinamització de la lectura, programa de mindfulness, i la gran quantitat de recursos personals per a afavorir la inclusió de tot l’alumnat.
Segur que portarem molts aprenentatges a la maleta!
Documentació gràfica
Resum de la mobilitat
🇪🇺✈️👩🏻🏫Consorci Erasmus Infantil i Primària: Educar para ser. Cefire de Elda🇪🇺✈️👩🏻🏫
Cinc mestres 👩🏻🏫 dels centres educatius 🏫 CEIP Alfonso X el Sabio de Novelda, 🏫CEIP Cervantes de Monòver, 🏫CEIP Divina Aurora de Beneixama, 🏫 CEIP Jorge Juan de Monforte del Cid i 🏫 CEIP Sánchez Albornoz de Novelda i el director del CEFIRE de Elda, participen aquesta setmana en una mobilitat d’observació👀 a Catanzaro (Itàlia).
En el dia de tornada de les observacions en l’Istituto Compressivo Don Milani de Catanzaro, correspon fer unes conclusions provisionals del Job Shadowing.
La interacció entre les direccions dels centres participants al llarg de la visita ha donat com a resultat debats interessants sobre la gestió de les diferents escoles de les nostres comarques. Aquests intercanvis s’han vist estimulats també pel contrast observat entre l’organització dels centres calabresos i els valencians.
Per altra banda, l’escola receptora va enfocar la visita per a crear situacions de contrast cultural entre els visitants, d’una banda, i l’alumnat i el professorat dels diferents centres observats, de l’altra. Així, la música, els balls, els menjars típics les preguntes dels alumnes (que servien per a completar els projectes que s’estaven realitzant: la celebració de l’1 de Maig, els elements històrics i culturals de Catanzaro, el parc natural de la Sila, les migracions, el patrimoni cultural comú), han constituït una base educativa per a l’alumnat i un enriquiment per a les mestres observadores.
A les vesprades, les visites culturals organitzades pel centre d’acollida tenien com a objectiu provocar també aquests contactes culturals. Grups d’alumnes dels centres visitats explicaven en anglés als visitants detalls dels llocs visitats.
El dissabte 30 d’abril es va organitzar una sessió de treball conjunt entre l’equip directiu i el professorat coordinador de l’Istituto Don Milani, i les directores visitants. Aquesta sessió va servir per a tancar les observacions de la setmana amb una visió contextualitzada en les dues línies bàsiques que constituïxen els objectius de la mobilitat: la gestió de centres i la inclusió educativa.
En conclusió, amb aquesta mobilitat s’han reforçat els lligams entre les direccions dels centres participants i s’han posat les bases per a futurs intercanvis internacionals amb els diferents centres visitats.
Premsa