Jornada l’Artèria Alcoi

//TAULA DEBAT//

Cocinando Danza

COCINANDO DANZA//

CocinandoDanza és un projecte artístic-pedagògic creat per Henar Fuentetaja Sanz i Miguel Tornero Campos que té com a missió la difusió i promoció de la dansa en la nostra societat mitjançant la producció i exhibició d'espectacles i un fort compromís amb la mediació artística i la pedagogia de la dansa.

Aquest curs 22/23 tornem a formar part del projecte Resistències Artístiques del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana contribuint a establir ponts entre la creació artística i els centres educatius.

Neus Lozano

NEUS LOZANO SANFÈLIX //

La seua recerca se situa just en la intersecció entre l'art i l'educació, resultat del diàleg entre els llenguatges de la pràctica artística contemporània i els processos d’aprenentatge. Totes qüestions que ens urgeixen a repensar les institucions vinculades a la producció cultural contemporània, com a dispositiu i situació que construeix la nostra identitat i subjectivitat. La seua pràctica genera dispositius (conceptuals i formals) que reformulen la idea de saber a partir dels processos artístics.

Ha participat en Resistències Artístiques, el programa de residències d'artista a centres educatius del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, com a artista, coordinadora i investigadora.

Pau Monfort

PAU MONFORT MONFORT//

Pau Monfort Monfort és mestre de música i dansa, plàstica i visuals al CEIP Cervantes de Castelló de la Plana. Actualment treballa com a assessor de formació al CEFIRE artisticoexpressiu desenvolupant, entre altres, tasques relatives a la formació del nou currículum.

A l'aula, duu a terme projectes artístics interdisciplinars. Al seu centre, ha acollit dues residències del projecte Resistències Artístiques com a docent coordinador: "Projecte Fan-què?" (Revista Va!, 2019-2020) i "Divers Envers" (Bolimini Art i Educació, 2021-2022).

Raquel Mora

RAQUEL MORA MARTÍNEZ//

Mestra d'Educació Infantil, en actiu des de 2008 en diferents centres públics de la província de València. En l'actualitat, assessora d'Educació Infantil del Cefire Territorial de València.

Ha participat com a docent coordinadora en el projecte artístic col·laboratiu Resistències Artístiques en dos de les seues convocatòries. Al curs 2018-2019 amb el projecte «Tirar del Hilo» (Alba Cacheda), i a curs 2020-2021 amb «La meua casa, el meu món. La nostra casa, el nostre món» (Arquikids).

Estelle Julian

ESTELLE JULLIAN//

Estelle Jullian (Avinyó, França) viu i treballa a València. La seua pràctica aborda diferents camps com l'arquitectura, l'art, l'ecologia i la participació. Li interessen els processos de desenvolupament d'eines inclusives que puguen concretar-se en tallers, projectes comunitaris i exposicions, on l'espai s'entén des d'una perspectiva social i cultural. Aquest interés per les pràctiques espacials contemporànies i pel medi ambient li porta també a investigar l'espai urbà i rural de manera més experimental.

En el marc del programa Resistències Artístiques, va desenvolupar el projecte "Sense clivelles no hi hauria mars" en 2020/2021 en l'IES Serra d’Irta, Alcalà de Xivert, Castelló i en 2021/2022 en el CEIP Trenc D'Alba, Xàbia, Alacant. En aquesta nova edició del programa, 2022/2023, està iniciant el projecte "Més dens i salat" en l'IES Professor Broch i Llop, Vila-real, Castelló.

//TALLERS//

 “Dansa, música i tecnologies digitals" // Iban L Ortiz

Descobreix nous enfocaments que integren el pensament coreogràfic, musical, audiovisual o computacional per enriquir el procés de creació d’una videodansa o un videoclip a través d’un projecte interdisciplinari i col·laboratiu.

Càpsula ABPA Dansa, música i tecnologies digitals.pdf

Presentació Taller Artèria Alcoi Dansa, música i tecnologies digitals.pdf

2CCD5DAD-AEB7-451E-8139-A527A22EE446
6225EAB7-5566-46C9-8B88-1496A0EDD9C2

"Creació de paisatges sonors a partir d'imatges" // Pau Monfort

En aquest taller crearem nous paisatges sonors a partir d’imatges: una obra pictòrica o una fotografia serviran de punt de partida per imaginar possibles ambients o atmosferes sonores. Farem, per tant, una aproximació pràctica que ens servirà per parlar de què són paisatges sonors i quins elements el conformen.

A més a més, us donarem recursos per posar en pràctica l’habilitat de l’escolta a l’aula, per ampliar la percepció de tots i cadascun dels sons que tenim a l’abast, per aprendre a capturar-los i evocar-los més endavant, així com per experimentar amb ells.

Càpsula ABPA Paisatges sonors.pdf

"Això també ho faig jo! Un museu d'art contemporani al teu centre educatiu" // Lidia Galí

Tria un tema que connecte amb la realitat del teu alumnat. Investiga sobre artistes contemporanis que tracten aquest tema. Passa d’espectadora d’art a creadora i construeix una peça artística per a reflexionar sobre el tema triat. Mostra la teua peça a la comunitat educativa. Valora com, al llarg d’aquest procés, l’art actua com a generador de coneixement. Açò també ho fas tu!

Presentació Taller Artèria Alcoi Això també ho faig jo.pdf

700B29A3-F91B-44A7-A5D8-D10422E11B5A
E7683BA5-0A2D-49A0-BB58-7B011F25C0D6

"Musiquem contes" // Susanna Marín.

Taller pràctic adreçat a Primària (amb activitats adaptables per a infantil), on es comparteixen recursos per acompanyar contes i poemes amb elements musicals senzills i dramatitzats, mitjançant cançons, ritmes, sons, danses i audicions.

Càpsula ABPA Musiquem contes.pdf

Presentació Taller Artèria Alcoi Musiquem contes.pdf

"Street Art: stencil edition" // Vicent Casabó.

L’art urbà està esdevenint un producte cultural de primer ordre i una forma d’expressió artística molt més propera al nostre alumnat. Per aquest motiu resulta rellevant treballar-lo a l’aula i aprofitar les seues possibilitats pedagògiques. Encara que existeixen múltiples tècniques, el taller se centrarà en la creació i ús de plantilles (stencil), tot i que també s’oferirà una visió general de com aterrar aquesta eina d’expressió a l’aula.

Càpsula ABPA Street Art.pdf

Presentació Taller Artèria Alcoi Street Art.pdf

Creació de plantilles.mp4

8FA219BA-5A31-44EA-8F3A-813856E6BA25
7E918B66-838E-4E2E-ABD1-411F569921B2

"Rhythm & Basket. Coreografies amb pilotes de bàsquet" // Alejandro Badenes i Roberto G. Gontán.

Proposta que permet treballar de manera interdisciplinària les àrees de Música i Educació Física per fomentar la creativitat i el treball col·laboratiu.

Un descobriment de les possibilitats que ofereixen les pilotes de bàsquet com a element expressiu en la producció de ritmes corporals, coreografies i la creació musical.

Presentació Taller Artèria Alcoi Rhythm&Basket

"Anima't. Taller Audiovisual" // Ximo Montañés.

Una proposta que va del treball audiovisual en general a descobrir l’art de l’animació com tècnica específica per desenvolupar projectes. Farem un repàs breu pels conceptes de l’animació i veurem què és i com es posa en pràctica la tècnica de l’stop motion, amb eines i materials bàsics, a través de la realització d’un projecte senzill per fer-ne ús en diferents situacions d’aprenentatge.

Càpsula ABPA Taller Audiovisual.pdf

Taller Anima't

5E786DD4-B608-4798-AAC2-C64C4713CB83

Si vols descarregar-te el programa de la Jornada Artèria d'Alcoi:

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies