CURRÍCULUM. Disseny a Batxillerat: matèries de modalitat d’Arts

Inscripcions ACÍ a partir del 15 de juliol

OBJECTIUS//

• Desenvolupar la línia formativa «Art i currículum» de la matèria Disseny de 2n de Batxillerat d’Arts Plàstiques, Imatge i Disseny del CEFIRE Artísticoexpressiu.
  • Explicar el model curricular de la matèria de Disseny i enllaçar-lo amb les propostes i aplicacions a l’aula.
  • Comprendre el disseny de les Situacions d’aprenentatge que treballen les Competències específiques i els elements curriculars que conformen la matèria.
  • Proporcionar eines, estratègies, recursos i visió de la matèria a la llum del diferent perfil de l’alumnat del Batxillerat artístic: EBAU, proves d’accés a les diferents Escoles d’Art i Superior de Disseny, i alumnat d’accés a Cicles Formatius artístics.

CONTINGUTS//

• Anàlisi i comprensió de l’estructura i elements del currículum de la matèria Disseny.
  • Importància dels aspectes ètics i axiològics en el currículum de Disseny i en la societat.
  • Exemplificació de la creació i disseny de Situacions d’Aprenentatge de la matèria de Disseny.
  • Anàlisi de les proves d’accés als diferents estudis posteriors vinculats als ensenyaments artístics: EBAU, proves d’accés de les Escoles d’Art i Superior de Disseny.
  • Estratègies i eines per treballar el procés creatiu al projecte de disseny.
  • Interdisciplinarietat entre les diferents branques i especialitats del disseny.
  • Recursos, aplicacions didàctiques i exemples de disseny (gràfic, producte i espai), de la cultura i l’evolució històrica.
  • Reflexió sobre els criteris d’avaluació.

ENTORN DE TREBALL//

La formació es realitzarà del 2 d’octubre al 20 de novembre a través de la plataforma AULES i es duran a terme 3 sessions Teams:

• Sessió 1: dimecres 2 d’octubre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 2: dimecres 30 d’octubre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 3: dimecres 20 de novembre de 17 h a 19 h.

CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//

Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:

1) Assistir a un mínim de 2 de les 3 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. Serà obligatori mantindre la càmera encesa i disposar de micròfon per a possibles intervencions.
2) Presentar i superar les tasques proposades.

IMPARTIT PER//

Lledó Queral Gomis (Castelló, 1980) és Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i Màster en Animació Infogràfica per la Universitat Jaume I. Desde 2005 ha treballat com a dissenyadora gràfica i des de 2010 és professora de l’especialitat de Dibuix a Secundària i Batxillerat, actualment a l’IES Sos Baynat de Castelló. Ha sigut assessora del CEFIRE Artisticoexpressiu des de 2018 a 2022 i coordinadora de l’equip de redacció del currículum LOMLOE de l’àrea d’arts plàstiques, visuals i audiovisuals.

Carmela Forés Tomàs (Castelló, 1972) és Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i Doctora en Disseny Sostenible per la Universitat Jaume I. Des de 2005 ha exercit com a professora de l’especialitat de Disseny de Producte en les Escoles  d’Art i Superior de Disseny (EASD). Actualment impartís classe en l’ EASD de Castelló, on dirigís el grup d’investigació “Transicions Sostenibles des del Disseny” i coordina la plataforma de disseny obert “Open Up” També ha exercit docència com a professora associada en el Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de l’UJI.