Competència digital i Educació Artística. Estratègies creatives per al seu desenvolupament

Inscripcions ACÍ a partir del 4 de juliol

OBJECTIUS//

• Adquirir estratègies metodològiques per a desenvolupar la competència digital de l’alumnat fent un ús pràctic, versàtil, crític i creatiu de la tecnologia.
  • Entendre com les tecnologies i continguts digitals poden emprar-se per al desenvolupament de l’aprenentatge de l’Educació Artística
  • Seleccionar i aplicar recursos digitals per a integrar-los en la seua programació didàctica i en la pràctica a l’aula.
  • Dissenyar i crear continguts digitals propis, seleccionant l’eina digital més adequada per al projecte a desenvolupar.
  • Conéixer bones pràctiques en l’ús de la Competència Digital en Educació Artística.

CONTINGUTS//

1. Competència Digital Docent vs. Competència Digital de l’Alumnat.
  2. Metodologies actives i redisseny d’espais i aprenentatges.
  3. Recursos Educatius Oberts. Cerca, selecció, creació i difusió.
  4. Eines digitals per a generar i publicar continguts.
  5. Estratègies creatives per al desenvolupament d’una educació artística digital.

ENTORN DE TREBALL//

La formació es realitzarà del 23 de setembre al 28 d’octubre a través de la plataforma AULES i es duran a terme 3 sessions Teams:

• Sessió 1: dilluns 23 de setembre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 2: dilluns 14 d’octubre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 3: dilluns 28 d’octubre de 17 h a 19 h.

CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//

Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:

1) Assistir a un mínim de 2 de les 3 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. Serà obligatori mantindre la càmera encesa i disposar de micròfon per a possibles intervencions.
2) Presentar i superar les tasques proposades.

DIRIGIT A//

Professorat que imparteix matèries vinculades a l’educació artística en els nivells educatius de primària i secundària.

IMPARTIT PER//

Llicenciada en Belles Arts. Professora d’Ensenyament Secundari en l’especialitat de Dibuix en l’IES Aramo d’Oviedo. Des del 2016 ha ocupat llocs en l’administració educativa relacionats amb l’Àrea de Tecnologies Educatives i innovació en la Conselleria d’Educació d’Astúries i he sigut Assessora de Digitalització en el Centre de Professorat i Recursos d’Oviedo. És Ambaixadora de l’Aula del Futur del INTEF.

La seua passió per l’aplicació didàctica de les tecnologies digitals a l’aula li va portar a ser la coordinadora TIC del seu antic centre i a treballar des de 2016 en l’Àrea de Tecnologies Educatives i Innovació de la Conselleria d’Educació i a ocupar l’Assessoria TIC del CPR d’Oviedo fins a aquest curs.

Ha sigut tutora i coordinadora de diversos cursos a distància del INTEF, de la Junta d’Andalusia, de Castella-la Manxa i de l’IAAP. També ha impartit ponències sobre eines digitals, el desenvolupament de la Competència Digital i l’Aula del Futur.

És creadora de curs a distància “Les TIC en Plàstica. Oportunitats per a una educació artística activa i digital” per al CEFIRE d’àmbit artisticoexpressiu de la Comunitat Valenciana i CEPs de Marbella-Coín i Huelva.

Ha rebut el Primer Premi Espiral edublogs en la categoria de blogs educatius de professors pel seu blog personal Las TIC en Plástica (www.luciaalvarez.com), centre d’operacions de la seua pràctica docent.

En Instagram és @lucia_*alvarez_*plastica i en X, @luciaalvarez.

El seu currículum en versió estesa en: https://sites.google.com/view/lucaalvarez/inicio