CURRÍCULUM. L’Audiovisual al Nou Decret: matèries de Secundària i Batxillerat

Inscripcions ACÍ a partir del 3 de juliol

OBJECTIUS//

• Comprendre la importància de l’educació audiovisual: reconèixer el paper crucial de l’educació audiovisual en el desenvolupament integral de l’alumnat en el segle XXI.
  • Identificar l’educació audiovisual en el currículum: conèixer els principis pedagògics, les diferents matèries i l’enfocament transversal que la normativa vigent atorga a l’educació audiovisual dins del currículum escolar.
  • Desenvolupar metodologies didàctiques: aplicar diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de continguts audiovisuals.
  • Utilitzar recursos audiovisuals: identificar i utilitzar adequadament les eines i tecnologies per a la creació de continguts audiovisuals.
  • Fomentar competències audiovisuals: desenvolupar competències tècniques, crítiques i creatives en els alumnes.
  • Aplicar estratègies d’ensenyament: implementar estratègies efectives per a promoure la participació activa i personalitzada dels alumnes.
  • Implementar projectes audiovisuals: planificar i gestionar projectes audiovisuals col·laboratius, des de la seua concepció fins a la seua presentació i difusió.
  • Avaluar l’aprenentatge: utilitzar instruments i tècniques d’avaluació per a monitoritzar i millorar el procés d’aprenentatge.

CONTINGUTS//

• Definicions i conceptes de l’educació audiovisual en el segle XXI: cultura, comunicació i alfabetització mediàtica.
  • El currículum d’educació Audiovisual: marc legal i normativa educativa
    Integració i descripció dels continguts curriculars.
  • Metodologies didàctiques: ABPA , Aprenentatge cooperatiu i col·laboratiu, ús de les TIC en l’ensenyament audiovisual.
  • Estratègies d’ensenyament: participació activa, dinàmiques i activitats interactives, personalització de l’aprenentatge i gestió de l’aula.
  • Recursos audiovisuals en l’aula: eines i tecnologies per a la creació de continguts.
  • Implementació de Projectes Audiovisuals: planificació i gestió de projectes. Pràctica de creació d’un projecte audiovisual.
  • Col·laboració amb altres disciplines i assignatures.
  • Presentació i difusió de projectes.
  • Avaluació de projectes audiovisuals: formativa i sumativa. Instruments i tècniques d’avaluació. Feedback efectiu. Anàlisi de resultats i planificació de millores.
  • Casos d’èxit: experiències i testimonis.

ENTORN DE TREBALL//

La formació es realitzarà del 25 de setembre al 13 de novembre a través de la plataforma AULES i es duran a terme 3 sessions Teams:

• Sessió 1: dimecres 25 de setembre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 2: dimecres 23 d’octubre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 3: dimecres 13 de novembre de 17 h a 19 h.

CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//

Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:

1) Assistir a un mínim de 2 de les 3 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. Serà obligatori mantindre la càmera encesa i disposar de micròfon per a possibles intervencions.
2) Presentar i superar les tasques proposades.

IMPARTIT PER//

Mestre de Educació Primària, anglés i plàstica durant deu anys. Llicenciat en Filologia Catalana i Filologia Hispànica. Professor d’Educació Secundària i Batxillerat amb vint anys d’experiència impartint llengua i literatura, arts escèniques i educació audiovisual. Estudis d’interpretació a l’EMAD de Tarragona i l’Aula de Teatre de l’UJI. Director durant set anys del CEFIRE artisticoexpressiu de la Conselleria d’Educació, ponent de formacions sobre pòdcast i ràdio escolar, direcció escènica i audiovisuals, i redactor del currículum valencià vigent de les matèries d’audiovisuals del batxillerat artístic.