Inscripcions ACÍ a partir del 3 de juliol
OBJECTIUS//
- Comprendre la importància de l’educació audiovisual: reconèixer el paper crucial de l’educació audiovisual en el desenvolupament integral de l’alumnat en el segle XXI.
- Identificar l’educació audiovisual en el currículum: conèixer els principis pedagògics, les diferents matèries i l’enfocament transversal que la normativa vigent atorga a l’educació audiovisual dins del currículum escolar.
- Desenvolupar metodologies didàctiques: aplicar diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de continguts audiovisuals.
- Utilitzar recursos audiovisuals: identificar i utilitzar adequadament les eines i tecnologies per a la creació de continguts audiovisuals.
- Fomentar competències audiovisuals: desenvolupar competències tècniques, crítiques i creatives en els alumnes.
- Aplicar estratègies d’ensenyament: implementar estratègies efectives per a promoure la participació activa i personalitzada dels alumnes.
- Implementar projectes audiovisuals: planificar i gestionar projectes audiovisuals col·laboratius, des de la seua concepció fins a la seua presentació i difusió.
- Avaluar l’aprenentatge: utilitzar instruments i tècniques d’avaluació per a monitoritzar i millorar el procés d’aprenentatge.
CONTINGUTS//
- Definicions i conceptes de l’educació audiovisual en el segle XXI: cultura, comunicació i alfabetització mediàtica.
- El currículum d’educació Audiovisual: marc legal i normativa educativa
Integració i descripció dels continguts curriculars. - Metodologies didàctiques: ABPA , Aprenentatge cooperatiu i col·laboratiu, ús de les TIC en l’ensenyament audiovisual.
- Estratègies d’ensenyament: participació activa, dinàmiques i activitats interactives, personalització de l’aprenentatge i gestió de l’aula.
- Recursos audiovisuals en l’aula: eines i tecnologies per a la creació de continguts.
- Implementació de Projectes Audiovisuals: planificació i gestió de projectes. Pràctica de creació d’un projecte audiovisual.
- Col·laboració amb altres disciplines i assignatures.
- Presentació i difusió de projectes.
- Avaluació de projectes audiovisuals: formativa i sumativa. Instruments i tècniques d’avaluació. Feedback efectiu. Anàlisi de resultats i planificació de millores.
- Casos d’èxit: experiències i testimonis.
ENTORN DE TREBALL//
La formació es realitzarà del 25 de setembre al 13 de novembre a través de la plataforma AULES i es duran a terme 3 sessions Teams:
- Sessió 1: dimecres 25 de setembre de 17 h a 19 h.
- Sessió 2: dimecres 23 d’octubre de 17 h a 19 h.
- Sessió 3: dimecres 13 de novembre de 17 h a 19 h.
CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//
Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:
1) Assistir a un mínim de 2 de les 3 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. Serà obligatori mantindre la càmera encesa i disposar de micròfon per a possibles intervencions.
2) Presentar i superar les tasques proposades.
IMPARTIT PER//
Mestre de Educació Primària, anglés i plàstica durant deu anys. Llicenciat en Filologia Catalana i Filologia Hispànica. Professor d’Educació Secundària i Batxillerat amb vint anys d’experiència impartint llengua i literatura, arts escèniques i educació audiovisual. Estudis d’interpretació a l’EMAD de Tarragona i l’Aula de Teatre de l’UJI. Director durant set anys del CEFIRE artisticoexpressiu de la Conselleria d’Educació, ponent de formacions sobre pòdcast i ràdio escolar, direcció escènica i audiovisuals, i redactor del currículum valencià vigent de les matèries d’audiovisuals del batxillerat artístic.