LLAPIS, FLAUTA, CADIRA. Educació a través de les arts a primària

Inscripcions ACÍ a partir del 9 de maig

OBJECTIUS//

  • Reflexionar i pensar críticament sobre l’imaginari al voltant del qual es construeix la pràctica de l’Educació Artística (Plàstica i Visual/Música i dansa) a primària.
  • Connectar al professorat de l’assignatura amb pràctiques artístiques contemporànies a través de tallers pràctics.
  • Dotar de visions i eines didàctiques aplicables a l’aula.
  • Introduir propostes pedagògiques artisticoeducatives de referència.
  • Connectar al professorat que imparteix Educació Artística a primària per tal de crear xarxes de comunicació i col·laboració.
  • Presentar el curs a distància d’Administracions Públiques: CURRÍCULUM. Educació artística a primària: Plàstica i Visual, Música i Dansa (30/9/24-18/11/24).

PROGRAMA

DIMARTS 9 DE JULIOL

  • 9 h Recepció de participants i signatures 
  • 9.30 h a 11 h Acció grupal: “Llapis, flauta, cadira: repensar juntes imaginaris col·lectius”
  • 11 h a 11.30 h Pausa-café 
  • 11.30 h a 13.30 h TALLERS
    • Grup 1: Amb llapis i mantell, Maider Sorasu
    • Grup 2: Músiques gràfiques, Carlos Izquierdo
    • Grup 3: Escriure amb el cos, Vicent Gisbert

DIMECRES 10 DE JULIOL 

  • 9 h Recepció de participants i signatures 
  • 9.30  h a 11.30 h TALLERS
    •  Grup 1: Músiques gràfiques, Carlos Izquierdo
    • Grup 2: Escriure amb el cos, Vicent Gisbert
    • Grup 3: Amb llapis i mantell, Maider Sorasu
  • 11.30  h a 12 h Pausa-cafè 
  • 12 h a 14 h TALLERS
    • Grup 1: Escriure amb el cos, Vicent Gisbert
    • Grup 2: Amb llapis i mantell, Maider Sorasu
    • Grup 3: Músiques gràfiques, Carlos Izquierdo

LLOC DE REALITZACIÓ

CEIP Alejandra Soler / Carrer de Puerto Rico, 5 / 46004, València

TALLERS//

Taller// Amb llapis i mantell, Maider Sorasu

Pot ser el menjador un espai educatiu més dins del centre escolar? Quins coneixements o sabers curriculars podem abordar a partir d’eixe espai? És la presència del llapis com a material vinculat a les arts plàstiques l’objecte que ens vincula amb allò artístic? O pot ser només un vehicle per a detonar aprenentatges vinculats a multiplicitat de sabers i reptes del present? En el taller “Amb llapis i mantell” dibuixarem i il·lustrarem, però també pensarem juntes les possibilitats pedagògiques d’eixos espais, fora de l’aula, que no solen pensar-se com a llocs que també eduquen.

Taller// Músiques gràfiques, Carlos Izquierdo

Proposta sonora i gràfica que aborda la creació i el disseny de partitures gràfiques, amb la funció de servir a la composició musical, crear notació experimental i potenciar la creativitat musical. Amb aquesta metodologia interdisciplinària partim de les avantguardes per expandir, mitjançant el joc i la pràctica, les possibilitats d’ensenyament musical a l’aula, introduint conceptes com ara la composició col·laborativa, el moviment i la improvisació.

Taller// Escriure amb el cos, Vicent Gisbert

Aquest taller planteja un enfocament de treball entorn de la dansa contemporània dirigit a docents de totes les especialitats i nivells educatius. Partirem sempre des d’activitats pràctiques valorant el cos i el seu moviment, reclamant la importància del procés enfront dels resultats, generant un marc per a experimentar i provar. Propostes que seran plantejades des del convenciment que tots els cossos poden ballar. Dansarem a partir d’una sèrie d’activitats d’improvisació, prenent consciència de les possibilitats que ens oferixen els nostres cossos. Deixant el temps necessari per a escoltar i escoltar-nos, descobrint que els nostres cossos encara tenen moltes coses que dir i escriure. També incidirem en la dimensió creativa, reforçant positivament totes aquelles propostes que s’allunyen de possibles còpies, o d’una idea preconcebuda de moviment. Connectarem totes estes experiències amb els nostres pensaments, perquè ballarno és només moure’s. Vivint la dansa com un llenguatge que ens permet reflexionar sobre la realitat que ens envolta. 

TALLERISTES//

MAIDER SORASU

Dissenyadora gràfica i il·lustradora, apassionada de la cuina conscient sempre amb ganes d’aprendre de processos i entorns artístics, i d’ensenyar i acompanyar des de l’experimentació en processos educatius. Llicenciada en Belles arts per la Universitat del País Basc i Màster de Disseny Gràfic i Il·lustració per la Universitat Politècnica de València, és una artista multidisciplinària amb experiència en diversos camps com la publicitat, la gestió i coordinació d’equips i en desenvolupament de projectes artístics propis en entorns educatius (RESISTÈNCIES ARTÍSTIQUES 2022/23 – Siembra. Prácticas Artísticas Mix-media). Actualment està cursant els seus estudis de Mediació Cultural i Educació a través de l’Art en el Máster Permea, dut a terme pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) al costat de la Universitat de València.

Més info: https://maidersorasu.com/

CARLOS IZQUIERDO

Artista sonor, compositor i docent. Actualment dirigeix ​​’Tresor, Fonoteca_valenciana’, projecte produït per Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana sobre arxiu de músiques experimentals i art sonor, el Festival d’Art Interactiu Intropías, i té treballs amb el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i Casa Encendida a Madrid entre d’altres. Ha presentat la seva música per ciutats d’Espanya, Canadà, Itàlia, Alemanya i Polònia, i el seu treball artístic s’ha mostrat a festivals com MMMAD, In-Sonora, NUMA Circuit, i en residències com Art4sea 2024 (Itàlia), CULTURA RESIDENT 2023 (Castelló), Arts al Nord 2022 (Menorca) i MUA PLUS 2020 (Alacant).

Més info: https://carlos-izquierdo.com/arco-glanz/

VICENT GISBERT

Vicent Gisbert Soler és un ballarí, coreògraf i pedagog que treballa a València. Ha obtingut el premi a millor artista independent del Festival Internacional Optica, el premi Metròpolis de TVE del Festival Vad de Girona i Pool Festival Berlin. Ha col·laborat en altres projectes amb companyies i artistes, com Sandra Gómez o durant els seus nou anys de residència a Berlín, amb coreògrafs com Elias Cohen i Felix Bürkle. En 2023 va ser seleccionat per a dur a terme juntament amb l’associació Hort Art un projecte de mediació i producció artística en Centralina (Brasil). Durant 2022 i 2023, va realitzar tallers de dansa per a famílies en l’IVAM.

Més info: www.vicentgisbert.com