Inscripcions ACÍ a partir del 27 de febrer
OBJECTIUS//
- Desenvolupar la línia formativa Art i currículum de l’àrea d’arts plàstiques, visuals i audiovisuals del CEFIRE artisticoexpressiu.
- Aprofundir en els aspectes metodològics en el treball de la matèria de Fonaments Artístics
- Dissenyar situacions d’aprenentatge que treballen les competències específiques de la matèria de Fonaments Artístic.
- Proporcionar eines i estratègies per a treballar competencialment la matèria, sense perdre de vista els condicionants de la EBAU.
CONTINGUTS//
- Fonaments Artístics com a matèria competencial. Anàlisi de les competències específiques i el seu valor en Batxillerat.
- Els sabers bàsics de la matèria: treball i aplicacions pràctiques en situacions d’aprenentatge. Ús dels anteriors continguts de Fonaments de l’Art I i II.
- Exemples de situacions d’aprenentatge per al desenvolupament de les competències específiques de Fonaments Artístics.
- L’activitat extraescolar com a recurs potenciador de les competències específiques. Museus, exposicions, recorreguts historicoartístics i altres experiències. Projecte de guia d’art.
- Interdisciplinarietat en Fonaments Artístics. La productivitat i factibilitat dels projectes interdisciplinaris en 2n de batxillerat. Exemples de projectes amb matèries de llengües, Dibuix Artístic, Disseny, i altres matèries de modalitat.
- La EBAU: Referència o objectiu?
- Ús de TIC en la matèria de Fonaments Artístics. Recursos i aplicacions. El ¿Flipped Classroom¿ i la seua versatilitat a l’aula de 2n de batxillerat.
- Com implementar el DUA en les situacions d’aprenentatge de Fonaments Artístics.
- L’avaluació: Eines i suggeriments per a l’avaluació competencial de Fonaments Artístics.
ENTORN DE TREBALL//
La formació combinarà el treball en AULES amb sessions Teams i es realitzarà del 24 d’abril al 12 de juny de 2024:
- Teams 1_24 d’abril 2024 de 17 h a 19 h: presentació, objectius, continguts, estructura. Treball en Aules.
- Teams 2_15 de maig 2024 de 17 h a 19 h: seguiment tasques en Aules i resolució de dubtes
- Teams 3_12 de juny 2024 de 17 h a 19 h: presentació de tasques finals i experiències docents.
AVALUACIÓ//
Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:
1) Superar totes les activitats proposades pel professorat del curs en AULES (veure guia didàctica).
2) Assistir a un mínim de 2 de les 3 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual.
ADREÇAT A//
Professorat de l’especialitat de Dibuix que imparteix la matèria de Fonaments artístics a batxillerat.
PROFESSORAT DEL CURS//
Irene Ontiveros és professora d’educació secundària de l’especialitat de Dibuix. Forma part de l’equip redactor de currículum en matèries del batxillerat artístic de la Comunitat Valenciana.
Col·labora en l’elaboració del document pont de nivell EPVA i imparteix formació en centres de la Comunitat Valenciana, com a ponent extern sobre currículum i metodologies actives.
César López és professor d’educació secundària de l’especialitat de Dibuix. Assessor extern del Ministeri d’Educació i Formació Professional en l’elaboració del Reial decret del currículum de matèries del batxillerat artístic i col·laborador en la confecció de l’orde curricular de Ceuta, Melilla i centres en l’exterior.
Elabora models de situacions d’aprenentatge per al MEFP publicades en la web del INTEF i col·labora en l’elaboració de models de proves i orientacions de les PAU adaptades a la LOMLOE per a matèries del batxillerat artístic.
Forma part de l’equip redactor de la concreció curricular autonòmica en matèries del batxillerat artístic de la Comunitat Valenciana i imparteix formació com a assessor de currículum en el CEFIRE València.