Pensament visual en Educació Física (Visual Thinking)

INSCRIPCIÓ:

a partir del 11 de febrer i fins al 17 de març de 2024.

CONFIRMACIÓ:

del 25 al 31 de març de 2024.

FORMACIÓ A DISTÀNCIA: Plataforma AULES

Ajornada fins setembre de 2024.

Aquesta formació està dissenyada per a educadors i educadores d’Educació Física, amb un enfocament en el desenvolupament d’habilitats de Visual Thinking (pensament visual) aplicades a l’àmbit educatiu de l’activitat física, l’esport i la salut en el context de l’educació física escolar.

Això implica un enfocament d’ensenyament i aprenentatge que se serveix de la comprensió de patrons gràfics per a sintetitzar informació i l’ús d’elements visuals simples, com Stickman, Kawaii i emoticones, per a expressar emocions.

A més, explorem la importància de la tipografia i altres recursos visuals per a enfortir el significat de les representacions visuals en el context didàctic. Aplicarem els aspectes apresos en diferents etapes dels processos d’ensenyament i aprenentatge: programació visual, activitats, avaluació…

OBJECTIUS

  • Aplicar estratègies de Visual Thinking a l’aula d’educació física.
  • Desenvolupar habilitats analítiques, crítiques i creatives per a representar visualment conceptes i pràctiques d’aula, fomentant un aprenentatge més inclusiu i accessible.
  • Enriquir els processos d’ensenyament i aprenentatge, i preparar a tot l’alumnat amb habilitats visuals que siguen útils per al seu futur educatiu i personal.
  • Utilitzar elements visuals com Stickman, emoticones i molt més per a expressar idees de moviment, salut i esport.
  • Valorar la comunicació visual com a recurs en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Organitzar la informació de forma visualment efectiva.
  • Contribuir a la comprensió de tot l’alumnat des de l’òptica del Disseny Universal d’Aprenentatge

CONTINGUTS

  • Patrons gràfics per a la síntesi visual, la creació de personatges simples mitjançant l’ús de formes geomètriques.
  • Tipografia en la comunicació visual.
  • Recursos visuals, com a connectors, divisors, marcs i ombres.
  • Visual Thinking des d’una metodologia pràctica en el context de l’educació física escolar.
  • Representacions visuals per a explicar tècniques, moviments i conceptes clau de l’educació física.
  • Tècniques en la pissarra.

LUCIA ESTHER QUINTERO GONZÁLEZ

Llicenciada en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Està especialitzada en innovació didàctica i Tecnologia Educativa. A més, és doctora en Educació i compta amb el màster en Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació.

Entre altres reconeixements, ha sigut seleccionada com la millor docent d’Espanya pels premis Educa Abanca i premie Alfes en el Congrés Internacional de Videojocs i Educació (CIVE).
Aporta pilars teòrics i aplicacions pràctiques en constant evolució per a explicar des de la seua experiència en el maneig de les tecnologies emergents des d’un punt de vista didàctic.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies