“EF 4.0”: les TIC a les classes d’Educació Física #EF40

Curs En línia de 30 h realitzat amb la col·laboració del CEFIRE de Vinaròs, el CEFIRE de Gandia i el CEFIRE d’Elda. 
Del 30 de gener de 2024 al 27 de febrer de 2024.

Us recordem que este curs està quadruplicat per a poder atendre un major nombre de participants. Únicament us podeu apuntar en un dels quatre cursos (24AE96IN013 – 24VI96IN001 – 24GA96IN001 – 23EL96IN001). En el cas de detectar duplicitats (inscripcions en més d’un curs), procedirem a anul·lar totes les sol·licituds.

En CONFIRMACIÓ FINS EL 21 DE GENER DE 2024.

Tindran preferència els docents que desenvolupen la seua docència en la zona que abarca el CEFIRE territorial.
Si per error t’has apuntat a més d’un curs, renuncia a un d’ells. En cas que trobem duplicitats es cancel·laran totes les inscripcions.

  • OBJECTIUS ESPECÍFICS
    • Mòdul 1. Entendre els fonaments i característiques de la Competència Digital i el seu marc de referència. Realitzar una presentació exposant interessos i motivacions
    • Mòdul 2. Conéixer les eines TIC i combinar-les en el processos d’ensenyament i aprenentatge de l’Educació Física. Tipus i classificacions.
    • Mòdul 3. El recurs més recent: La IA com a recurs de suport per a docents d’Educació Física amb la finalitat d’optimitzar l’ensenyament i facilitar l’avaluació.a
    • Mòdul 4. Aplicar les eines nomenades en Educació Física
    • Mòdul 5. Reflexionar i avaluar sobre la Competència Digital en Educació Física
  • CONTINGUTS
    • Marc comú de referència, la competència digital i les seues característiques.
    • Eines i recursos TIC per a Educació Física.
    • El boom de la intel·ligència artificial.
    • Bones pràctiques amb les TIC en Educació Física.
    • Eines i recursos per a avaluar la Competència Digital.
  • PONENTS

Lucia Quintero.

Llicenciada en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Està especialitzada en innovació didàctica i Tecnologia Educativa. A més, és doctora en Educació i compta amb el màster en Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació.
Entre altres reconeixements, ha sigut seleccionada com la millor docent d’Espanya pels premis Educa Abanca i premie Alfes en el Congrés Internacional de Videojocs i Educació (CIVE).
Aporta pilars teòrics i aplicacions pràctiques en constant evolució per a explicar des de la seua experiència en el maneig de les tecnologies emergents des d’un punt de vista didàctic.

Miguel Angel Azorín.

Diplomat en magisteri en l’especialitat d’Educació Física per la Universitat d’Alacant. És membre de l’equip d’innovació en el col·legi Pare Dehon de Novelda, Apple Distinguished Educator, Level 1 i 2 Google Educator, Google Certified Trainer i innovator, ambaixador i trainer oficial de Genially, BookCreator, Flipgrid, Coach d’Edpuzzle entre altres eines digitals i creador de l’app educativa Flipped Primary. Creu molt en la motivació dels alumnes en el treball de l’aula i en quina ells siguen el centre del seu propi aprenentatge a través del model Flipped Classroom i de metodologies actives (ABP i Gamificació), portant-li a quedar com a segon classificat en les experiències educatives de l’IV Congrés Internacional FlipConSpain18 celebrat a Saragossa 2018 i finalista en els Premis d’Innovació Educativa a Espanya en la categoria de Gamificació en el 2021 i 2022. Ha sigut guardonat amb el primer premi en la secció de Gamificació en els Premis d’Innovació de la Fira Internacional d’Educació SIMO 2022.

Carlos Chamorro Duran.

Mestre d’Educació Primària especialista en l’àrea de l’Educació Física. Director pedagògic de l’especialitat d’Educació Física en Primària a l’escola de formació d’oposicions Opospills. Coautor de diversos llibres de l’especialitat en l’editorial INDE. Coordinador del projecte nacional d’hàbits de vida saludable el Camí de piEFcitos. Inquiet de ment, li agrada sempre explorar noves perspectives per a afrontar els continguts de l’àrea d’Educació Física, transitant camins mai abans explorats per a tirar avant propostes significatives que permeten a l’alumnat crear una transferència entre la pista i les seues vides.

Adal Sempere

Llicenciatura en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, Entrenador Nacional d’Handbol, Màster eleve Rendiment i Màster en Tecnologies de la Informació i la Comunicació per a l’Educació i Aprenentatge Digital per la Universitat de Nebrija. Des de fa més de 12 anys, exerceix com a Professor d’Educació Física en Secundària, ara com ara en l’IES 8 de Març d’Alacant. Ha col·laborat en diversos congressos com CIEF Congrés Innovació Educació Física, amb la Universitat Ramon Llull de Blanquerna en diverses edicions com a expert en metodologies actives, amb el COLELCV en la Comissió d’Educació i Formació com a ponent explicant el Projecte Interdisciplinari de Plogging, a més de col·laborar amb diversos podcasts entre els quals cal destacar el capitule 95 “De les TIC a les TAC” de SOMPROJECTE i el Podcast 72 de Carlos Mínguez NoEsGimnasia. Cooordinador del llibre de “74 propostes pràctiques per a educació física” que pots descarregar des del següent enllaç:

https://www.researchgate.net/publication/360133398_74_propuestas_practicas_para_educacion_fisica