CINEMAULA. Producció audiovisual a l’aula (NIVELL 2)

Inscripcions ACÍ

OBJECTIUS//

  • Valorar els missatges audiovisuals com a art i mitjà de comunicació.
  • Despertar interés per la narrativa audiovisual.
  • Desenvolupar una actitud crítica cap als missatges audiovisuals
  • Conéixer els diferents formats de producció audiovisual amb possibilitats educatives, els recursos i tècniques necessàries per a poder aplicar-lo a l’aula, els fonaments del llenguatge audiovisual i els seus codis narratius, i les diferents fases de la producció audiovisual.
  • Reflexionar sobre la importància de la idea inicial i la necessitat de realitzar un guió previ a la producció audiovisual.
  • Adquirir els coneixements necessaris per a elaborar un guió i les nocions bàsiques d’enregistrament i edició per a produir un missatge audiovisual amb creativitat i qualitat.
  • Conéixer l’equipament tècnic i programari necessari per a la producció audiovisual a l’aula.
  • Promoure i acostar la cultura audiovisual a l’aula mitjançant la proposta d’activitats pràctiques.

CONTINGUTS//

  • Presentació dels diferents formats de producció audiovisual amb possibilitats educatives: Càpsules audiovisuals.
  • Metodologia i activitats per a l’aula.
  • Concepte i fonaments del llenguatge audiovisual: Codis.
  • Codis espacials del llenguatge audiovisual: Enquadrament, angulació, moviments de càmera, camp i fora de camp, profunditat de camp i il·luminació.
  • Codis temporals del llenguatge audiovisual: Temps fílmics, transicions, ritme i articulació del discurs fílmic.
  • Codis sonors del llenguatge audiovisual: Significació i elements d’una banda sonora.
  • Codis del muntatge: Tipus de muntatge i continuïtat. Raccord.
  • Codis compositius: Equilibri i pes visual, tipus de composicions i lleis compositives.
  • Codis de la imatge: Temperatura de color, relacions tonals, nitidesa i exposició.
  • Fases de la producció audiovisual: Preproducció, producció i postproducció.
  • De la idea al guió: Naixement de la idea, guió literari, guió tècnic i Storyboard.
  • Del guió a la filmació: Esquemes d’il·luminació, càmera de vídeo (components i control de la llum), suports de càmera, micròfons, formats d’enregistrament i targetes de memòria.
  • De la filmació a la postproducció: Edició d’àudio i vídeo. Efectes visuals.
  • Bancs d’imatges i sons lliures de drets d’autor.
  • Recursos per a la difusió de projectes audiovisuals.

MODALITAT, ENTORN DE TREBALL I CALENDARI//

Es realitzarà del 18 d’octubre al 29 de novembre de 2023. Es tracta d’un curs a distància (plataforma AULES i sessions Teams els dimecres 18 d’octubre, 8 i 29 de novembre de 18 h a 20 h).

PROFESSOR//

Javier Romero Patiño és llicenciat en Belles arts per la Universitat Complutense de Madrid. Des de fa 23 anys és professor d’Educació Secundària (especialitat de Dibuix) i actualment té el seu destí definitiu a l’IES Federica Montseny de Burjassot. Les seues inquietuds artístiques es van encarrilar al principi cap a la pintura i el dibuix, camps en els quals ha realitzat diverses exposicions i obtingut nombrosos premis, encara que en els últims anys, dins de l’esfera educativa, ha centrat la seua activitat en el món del curtmetratge. Com a formador de professorat imparteix cursos organitzats pel Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE) relacionats amb la producció audiovisual a l’aula.

OBSERVACIONS//

El professorat que ha superat el NIVELL 1 (curs 23AE96IN061) tindrà prioritat per a realitzar aquest curs NIVELL 2.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies