Gamificació en Educació Física, més enllà del límit

23AE96IN044 – Gamificació en Educació Física: més enllà del límit.
Curs a distància 30 hores

Formació de la convocatòria d’Administracions Públiques (només per a personal docent, funcionari de carrera o interí i personal tècnic educatiu, en actiu i amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport).

Del 28 de setembre al 22 de novembre de 2023.
Inscripcions del 14 de juliol fins el 17 de setembre de 2023.

@CEFIREambitAE  // Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS ESPECÍFICS //

  • Viure una senzilla experiència gamificada.
  • Diferenciar entre Gamificació i Aprenentatge Basat en Jocs.
  • Comprendre la relació/complementarietat dels sistemes de puntuacions, recompenses i classificacions, i aquells fonamentats en la motivació intrínseca.
  • Partir dels coneixements previs dels/de les assistents per a construir una percepció adequada i funcional de l’ús dels elements del joc en l’àmbit de l’Educació Física, en tots els nivells educatius.
  • Descobrir i identificar els principals elements del joc com a components d’una experiència gamificada.
  • Conéixer experiències gamificades i prendre consciència de la seua versatilitat de cara a ser adaptades a l’Educació Física.
  • Generar xarxes col·laboratives d’aprenentatge i un col·lectiu connectat especialitzat en Gamificació en EF.
  • Conéixer i experimentar els Entorns Personals d’Aprenentatge en Xarxes Socials com a element educatiu. Així com el seu ús i bones pràctiques com ara la curació i filtratge de continguts mitjançant el coneixement de referents gamificadors en xarxes socials.

CONTINGUTS //

  • La Gamificació, estratègia i vinculacions metodològiques.
  • Elements d’una experiència gamificada.
  • Sistemes de punts competitius i cooperatius: prescindibilitat, fonaments i aplicació.
  • El rol del/de la docent gamificador/a en Educació Física.
  • Experiències gamificades.
  • Les xarxes socials com a elements formatius i organitzatius: Entorns personals d’aprenentatge.

Observacions

  • Curs totalment online
  • Us recordem que aquests cursos estan duplicats per a poder atendre un major nombre de participants. Únicament us podeu apuntar en un dels dos. En el cas de detectar duplicitats en qualsevol cas (inscripcions en més d’un curs), es procedirà a anul·lar ambdues sol·licituds.
  • Donades les tasques a realitzar i les dinàmiques que es pretenen generar, serà imprescindible ser usuari/ària de Twitter i Telegram.
  • Els participants poden donar-se d’alta una vegada iniciat el curs i, encara que es recomana, no es requereix experiència prèvia.
  • Es requereix una visió proactiva davant les xarxes socials i les TIC com a elements educatius.

PONENTS //


Breu biografia:


Pepe (Leónidas) Arjona és Director del CEP d’Antequera, on ha sigut el principal responsable de les últimes edicions de les Jornades d’Innovació Pedagògica d’Antequera (JIPAtq). Entre elles, destaquen les seues experiències ludificades que es van concretar en aventures com a  “Lucha de clanes”“La aplicación fantasma”“Jipa Talent Show” o “Perdidos: la experiencia formativa gamificada”. És Director del postgrau sobre “Ludificació i aprenentatges lúdics” de la Fundació Maecenas. Participa com a ponent en diferents accions formatives per tota Espanya, i és considerat expert en aprenentatge/formació en xarxa i “Entorns Personals d’Aprenentatge”.

Ana Vanessa Trillo Jiménez, coneguda en xarxes com @VanessaTrillo
Mestra especialista en Educació física des de fa més d’una dècada amb experiència en tots els nivells d’educació Primària i duent a terme projectes de ludificació i de rol al pati.
Formadora específica en competències clau i en ludificació.
Ha sigut ponent en diversos congressos sobre Ludificació, presentant projectes i aclarint dubtes.
En l’actualitat desenvolupa la seua tasca professional com a Assessora de Formació en el Centre del Professorat d’Antequera.