Aula Ciclista: projecte de ciclisme en el centre educatiu. València

Curs semipresencial de 30 h.

• Dues sessions per videoconferència (Teams) els dies 3 i 10 de maig.
  • Una sessió presencial (mecànica de la bicicleta) el dia 17 de maig (CEFIRE territorial de València de 17 a 20 h.).
  • Dues sessions presencials amb rutes en bicicleta per València: dies 6 (sortida urbana) i 20 de maig (sortida interurbana).
  • Treball a distància a través de la plataforma Aules.

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

• Introduir al professorat en el context sociohistòric de l’ús quotidià de la bicicleta.
  • Donar a conéixer la normativa bàsica relacionada amb la bicicleta i amb un ús segur.
  • Mostrar els beneficis de la bicicleta: salut, mobilitat sostenible i amable, ecologia, benestar, etc.
  • Promoure l’apoderament del professorat en la resolució d’incidències i ajustos mecànics. Manteniment bàsic de la bicicleta.
  • Fomentar en el professorat la iniciació de l’alumnat en el maneig de la bicicleta, i el progrés en l’adquisició d’habilitats per a un major control en el seu ús.

CONTINGUTS //

• Directrius per a la iniciació en el maneig de la bicicleta de l’alumnat que no han muntat abans.
  • Aspectes necessaris per a l’adequat ajust dels accessoris de seguretat ciclista.
  • Manteniment i neteja de la bicicleta de forma no agressiva.
  • Organització d’itineraris grupals en bicicleta.
  • Desenvolupament d’itineraris temàtics i de promoció del patrimoni històric i natural.
  • Actuació sobre les incidències habituals i resolució de problemes mecànics en excursions grupals en bicicleta.
  • Habilitats de conducció en grup i de maneig de la bicicleta en escamot.
  • Ferramentes i accesoris bàsics per a l’autonomia en ruta.

PONENTS //

Antonio Moreno Tenas