ART THINKING. Disseny de materials artístics d’aprenentatge

Inscripcións ACÍ a partir del 20 de febrer

OBJECTIUS//

Promoure una actualització pedagògica a l’àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
Fomentar l’expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
Dissenyar i crear materials artístics d’aprenentatge.
Dissenyar experiències educatives més motivadores i creatives.
Introduir activitats de joc i experimentació artística en qualsevol assignatura.
Organitzar i guiar la seqüència d’aprenentatge de manera atractiva i visual.
Potenciar l’autoregulació i avaluació mitjançant la visualització del procés i resultats d’aprenentatge.

CONTINGUTS//

Promet no tornar a utilitzar un llibre de text: transformant les pedagogies invisibles del material escolar.
Pensament gràfic: autoedició de material gràfic d’aprenentatge.
Creació de materials artístics per al joc i l’aprenentatge.

TEMPORALITZACIÓ//

Sessió 1 en línia: Promet no tornar a usar un llibre de text: transformant les pedagogies invisibles del material escolar. Dimecres 19 d’abril (17.30 a 20)
Sessió 2 en línia: Pensament gràfic: autoedició de material gràfic d’aprenentatge. Dimecres 3 de maig (17.30 a 20)
Sessió 3 presencial: Creació de materials artístics de per al joc i l’aprenentatge parteix I: divendres 12 de maig (17.30 a 20.30)
Sessió 4 presencial: Creació de materials artístics de per al joc i l’aprenentatge. Part II: dissabte 13 de maig (10 a 14)
Sessió 5 en línia: Presentació de Kits de materials: dimecres 24 de maig (17.30 a 19.30)

LOCALITZACIÓ//

Les sessions presencials es realitzaran al CEFIRE d’Educació Infantil (Carrer de Jeroni de Montsoriu, 19, 46022 València)

PONENT//

Clara Megias (Madrid, 1984) és creadora i investigadora en Art + Educació. Doctora en Educació Artística per la Universitat Complutense de Madrid. Profesora en el departament d’Educació Artística, Plàstica i Visual de la Universitat Autónoma de Madrid. Imparteix docència en diferents facultats d’Educació de la Comunitat de Madrid i és sòcia fundadora de Pedagogías Invisibles, on coordina projectes de formació de professorat. Amb el seu treball reivindica el potencial de l’art contemporani com a eina d’aprenentatge transversal.