Introducció a la metodologia IEM

INSCRIPCIONS: ACÍ

Inscripció del 24 de gener al 19 de març de 2023.

Confirmació del 20 al 26 de març de 2023.

FORMACIÓ PRESENCIAL:

30 i 31 de març de 2023 de 17.30 a 20.30h.

1 i 2 d’abril de 2023 de 9.00 a 14.00h.

LLOC: Palau de Vivel. C/ Sanchis Tarazona, 37. 12600 La Vall d’Uixó (Castelló).

CONTINGUTS

• L’anàlisi dels elements del discurs musical.
  • L’educació auditiva i l’oïda com a mitjà per reconèixer els elements del discurs musical.
  • La improvisació pràctica i creativa.
  • La metodologia IEM: pautes i processos d’aprenentatge en diferents nivells i contextos.

Aquest curs està integrat dins del IV Festival de Guitarra Estanislao Marco en La Vall d ‘Uixó (Castelló), i consta de 4 vessants:

• Concurs per a joves intèrprets de la guitarra on han de tocar un obra del compositor valler Estanislao Marco per a donar a conèixer la figura d’este important guitarrista.
  • Master class per referents de la guitarra a nivell internacional.
  • Concerts de professorat i alumnat.
  • Curs, tallers i conferències dirigits a tot tipus de músics, no sols als i les guitarristes.

En les 3 edicions que ja celebrades, han passat pel festival al voltant de 100 guitarristes, tant del territori estatal com d’Ucraïna, Romania, Suiza i Equador.

El professorat participant en aquestes 3 edicions dona concerts arreu del món i fan classes en centres de renom.

També col·laboren marques com les cordes Knobloch, la casa Luthier de Barcelona, beques d’estudi per al Festival Internacional de Guitarra Vila de Petrer, i diversos luthiers que han cedit guitarres per als nostres alumnes.

OBJECTIUS

• Analitzar els diferents elements del discurs musical.
  • Desenvolupar l’escolta, la memòria i la interpretació.
  • Fomentar la capacitat expressiva i la imaginació creadora.
  • Incloure la improvisació a través de la metodologia IEM com a part de l’activitat musical i creativa.
  • Donar eines per poder ampliar recursos pedagògics.

MARÍA CAMAHORT

NÉSTOR ZARZOSO

Maria Camahort te una àmplia experiència ensenyant guitarra, música de cambra, conjunts i tallers d’improvisació i creativitat amb tot tipus d’estudiants, des de nens fins a estudiants de grau professional i estudis musicals universitaris.

Després de finalitzar els estudis superiors a ESMUC (Barcelona), Maria va entrar a formar part de l’equip de professors de l’IEM (Instituto de Educación Musical) l’any 2008. Dirigit per Emilio Molina, l’IEM es centra en promoure i potenciar un sistema pedagògic musical basat en el desenvolupament integral de la creativitat, i en la
improvisació entesa com a control del llenguatge musical.

Durant la seva estada a Londres, Maria va treballar com a professora de guitarra en col.legis privats d’èlit de primària i secundària, preparant l’alumnat en els sistemes britànics d’avaluació musical ABRSM i Trinity Guildhall. També va treballar a ambdues escoles londinenses especialitzades en la metodologia Colourstrings, i va ser professora associada a la City University of London, a la vegada que organitzava i participava en tallers de improvisació i creativitat a Anglaterra, Espanya i l’estranger.

Des de 2017 fins 2021, Maria Camahort va ser professora de conjunt instrumental i música de cambra al Conservatori Professional del Liceu. Actualment és professora al Conservatori Professional de Badalona (guitarra, acompanyament i
improvisació), i a L’Escola de Música Can Roig i Torres (llenguatge musical). També és professora de Metodologia IEM i coordinadora dels cursos IEM per professors
amb seu a Catalunya.

Format a l’escola de música del Centre Instructiu d’Art i Cultura i al Conservatori Professional de Música de La Vall d’Uixó, i Graduat al Conservatori Superior de Música “Salvador Seguí” de Castelló amb el professor Juan Carlos Cornelles.

Néstor Zarzoso és un músic en constant evolució. Habitualment participa a projectes de música clàssica, contemporània, tango, i jazz com a intèrpret, arranjador i compositor.

El seu interés per la improvisació l’ha portat a conèixer i formar part de L’Institut d’Educació Musical (IEM, Emilio Molina), que du a terme un renovador sistema d’aprenentatge musical basat en la improvisació i la creativitat.

Actualment resideix a Mallorca, on és repertorista, professor d’improvisació, llenguatge musical i piano a L’Escola Municipal de Música d’Alcúdia.