La perspectiva de gènere en l’educació física com a estratègia per a aconseguir la igualtat

Curs a distància de 20 h

23AE96IN073 – La perspectiva de gènere en l’educació física com a estratègia per a aconseguir la igualtat

Dates: del 31/01/23 al 02/03/23

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

  • Dotar al professorat de material suficient per a fomentar la igualtat de gènere en l’activitat física i l’esport en l’alumnat d’Educació Primària i Secundària.
  • Visibilitzar el paper de les dones en el món de l’esport entre l’alumnat d’Educació Primària i Secundària.
  • Conscienciar a l’alumnat d’Educació Primària i Secundària, a través de l’equip docent, sobre l’existència dels estereotips de gènere presents en l’àmbit esportiu.
  • Generar un canvi en les idees estereotipades de xiquets i xiquetes d’Educació Primària i Secundària quant a la pràctica esportiva a través de l’educació física.
  • Establir la perspectiva del gènere corresponent en les pràctiques esportives realitzades per part de l’alumnat d’Educació Primària.
  • Conéixer i identificar les principals diferències entre sexes en l’alumnat d’Educació Primària i Secundària quant a motius de pràctica esportiva i taxa d’abandó.
  • Conéixer i identificar les qüestions vitals en la salut de les alumnes d’Educació Primària i Secundària a partir de la seua primera menarquia.
  • Trencar amb el tabú de la menstruació i visibilització de la mateixa dins de l’aula.

CONTINGUTS //

  • Bloc 1. Coeducació i igualtat: punt de partida.
  • Bloc 2. Educar per a la igualtat des de la diferència.
  • Bloc 3. El paper dels agents socials.
  • Bloc 4. El que la coeducació pot oferir-nos.
  • Bloc 5. La coeducació en l’Educació Física.
  • Bloc 6. Igualtat en l’esport.
  • Bloc 7. Diferències intersexuals i interindividuals en l’alumnat de Primària i Secundària.
  • Bloc 8. Qüestions vitals en la salut de les alumnes; tabús i mites de la menstruació.
  • Bloc 9. Posem en pràctica l’aprés.
  • Bloc 10. Presentació de recursos gratuïts i com aplicar-los a la coeducació en l’educació física.
  • Bloc 11. Conclusions del curs.

PONENT //

Lucia Carmona
Lucia Carmona Álamos
Paqui Méndez
Paqui Méndez

  • Lucía Carmona Álamos, graduada en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Gestora Esportiva especialitzada en Esport i Dona i Igualtat.
  • Paqui Méndez, periodista-guionista especialitzada en violència de gènere. Presidenta de l’Associació per la Coeducació i sòcia de CIM (Associació de dones cineastes i mitjans audiovisuals). Autora de diferents audiovisuals i documentals, entre ells “Campiones Invisibles” i «Campiones sense límits», “Dones esportistes, una història comuna”. Ha rebut nombrosos premis i reconeixements de diferents institucions entre elles l’Ajuntament de València, Dones Progressistes i les Corts Valencianes, per la seua contribució a la lluita per la igualtat i la prevenció en la violència de gènere.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies