Com fer la inclusió en Educació Física: experiències i estratègies

Curs presencial de 20h

Dates: del 3 al 6 de juliol de 2023.

23AE96IN098 Informació i inscripcions clica ací

Dirigit al Professorat de l’especialitat d’Educació Física

HORARIS //

  • Dilluns 3 de juliol: Inclusió educativa
  • Dimarts 4 de juliol: Jocs de sensibilització
  • Dimecres 5 de juliol: Esport adaptat i específic
  • Dijous 6 de juliol: Propostes inclusives de l’alumnat 

OBJECTIUS //

  • Aprendre els conceptes bàsics relacionats amb la inclusió educativa, com ara la segregació i exclusió, integració i inclusió i les seues diferències.
  • Reflexionar sobre el sentit i essència del paradigma inclusiu i el paper del professorat al respecte. Identificar i analitzar les barreres que dificulten el desplegament de la inclusió educativa en Educació Física.
  • Practicar i conèixer estratègies inclusives en Educació Física.
  • Participar en activitats esportives adaptades i específiques, com ara el Goalball, la Boccia o el Futbol invident.
  • Comprometre’ns amb el canvi en el plànol educatiu i social.

CONTINGUTS //

  • La inclusió educativa en Educació Física: estratègies metodològiques.
  • La empatia com actitud essencial: els jocs de sensibilització.
  • L’esport com eina inclusiva i de socialització.
  • El paper del professorat: reproduir o transformar?

PONENT //

Daniel Martos, és Llicenciat i Doctor en Educació Física per la Universitat de València. Especialista en investigació qualitativa, actualment imparteix docència al Grau de Mestre/a de Primària de la Facultat de Magisteri, concretament matèries relacionades amb la didàctica de l’Educació Física. A més, imparteix l’assignatura d’Innovació docent i Investigació educativa al Màster de Secundària de la mateixa universitat. Membre del Seminari d’EF crítica Soca-rel, dedicat des de fa anys a la innovació i investigació al voltant de propostes d’educació física crítica. En aquesta activitat, ha impartit diversos tallers en jornades de formació del professorat i congressos específics.

Pel que respecta a la temàtica concreta del curs, ha treballat quatre anys a un centre de Secundària amb preferència d’alumnat amb diversitat funcional i des de fa 20 anys imparteix assignatures universitàries relacionades amb la inclusió; actualment al Màster Universitari d’Educació Especial de la Universitat de València. És entrenador d’Esports Adaptats per la FESA i ha dut a terme nombroses investigacions sobre inclusió en EF.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //