Laboratori docent d’experimentació a través de les arts: i ara, com vull que siguen les meues classes?

Amb una nova llei d’educació entre les mans i la desaparició per complet de les restriccions del COVID és un moment ideal per a repensar entre totes i acompanyar-nos en aqueixos canvis que ens exigeixen i aquells que volem desenvolupar en els nostres centres i aules. Des de Pedagogías Invisibles hem vingut desenvolupant projectes i formacions enfocats a entendre l’art contemporani i les seues pràctiques com a eines fonamentals d’un canvi educatiu que vol connectar els continguts i metodologies a la realitat del present.
L’objectiu d’aquest laboratori és per tant és crear un grup de docents vulguen acostar-se a aquest marc d’acció que proposem i que hem anomenat Art Thinking per a dissenyar juntes estratègies pedagògiques que posem en pràctica per a després reflexionar sobre elles. La idea és pensar-nos com a col·lectiu de productores culturals que treballaran juntes durant els mesos de duració del curs.
Serà un treball d’autopràctica acompanyada i de llarg recorregut (quasi un curs escolar) en el qual dissenyar, testar, comentar, col·laborar i en definitiva transformar la nostra pràctica docent basant-nos en els principis de creativitat (reivindicant la docència com una producció creativa i cultural), pensament visual (com a eina per a una pràctica pedagògica contemporània) i procés (treballant des de l’experimentació).

El laboratori es desenvoluparà al Centre del Carme Cultura Contemporània (València) perquè el context del nostre grup succeïsca en un lloc de pràctiques artístiques contemporànies i de trobada d’altres col·lectius. Coneixerem les seues exposicions i artistes, treballarem en algunes sessions amb altres grups de treball i comptarem amb la participació d’especialistes del camp de l’art+educació.

OBJECTIUS//

  • Generar un espai d’experimentació i reflexió sobre un nou paradigma educatiu que entenga les pràctiques artístiques com a eix vertebrador.
  • Desenvolupar competències crítiques i artístiques sobre la base de reptes contemporanis.
  • Aprendre eines, estratègies i metodologies de treball des de l’art contemporani.
  • Conéixer les possibilitats del Centre del Carme (CCCC) i les seues exposicions per a nodrir la nostra pràctica pedagògica
  • Dissenyar conjuntament projectes basats en les arts.
  • Generar un canvi en la nostra pràctica docent de manera pausada i acompanyada.

CONTINGUTS//

  • L’educació i la seua necessitat d’acostament al present.
  • Les pràctiques artístiques contemporànies i la seua capacitat de connectar l’educació amb les problemàtiques del present.
  • Els principis de l’Art Thinking.
  • Aproximació a col·lectius, projectes i agents de l’art i escola que ens puguen resultar inspiradors.
  • Metodologia d’acció VINGA! per al disseny de projectes educatius des d’una perspectiva artística.
  • Utilització de llenguatges artístics per a abordar continguts curriculars.

CALENDARI//

Dijous 17 de novembre, 15 de desembre (2022), 19 de gener, 16 de febrer, 23 de març, 20 d’abril i 11 de maig (2023): de 17.30 h a 20.30 h.

LLOC DE REALITZACIÓ//

Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC, València).

PONENTS//

MÉS INFO I INSCRIPCIONS//

Clica ací

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies