David Bueno
Doctor en Biologia, director de la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st i professor i investigador de la Secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica s'ha centrat en la genètica del desenvolupament i la neurociència, i en la seva relació amb el comportament, especialment en els processos d'aprenentatge. Ha estat també investigador a la Universitat d'Oxford. Autor de setanta articles científics, de vint-i-un llibres d'assaig i divulgació i de més de 700 articles divulgatius en premsa. Assessor en tems de neuroeducació de la International Bureau of Education de la UNESCO. El 2010 va guanyar el Premi Europeu de Divulgació Científica, el 2018 el Premi Magisteri per la seva contribució a la neuroeducació i el 2019 la Distinció del Claustre de Doctors de la Universitat de Barcelona.
Concha Fernández Martorell
Doctora en Filosofia per la Universitat de Barcelona. Catedràtica de Filosofia. Directora de l'IES Mediterrànea i de l'IES Menendez i Pelayo. Autora de publicacions com Walter Benjamin. Crònica d'un pensador, Estructuralisme. Llenguatge, discurs, escriptura. La caixa de Pandora, Història de la Filosofia, Maria Zambrano. Entre la raó, la poesia i l'exili, L'aula deserta, Història de la filosofia. 2n Batxillerat, Filosofia. 4t ESO, Pedagogies i emancipació. Col·laboradora en diverses publicacions.
Articles i col·laboracions en periòdics i revistes com El País, Revista d'Occident, El vell talp, Astrágalo, Quimera. Comunicacions i ponències en diferents universitats espanyoles; Ateneu Barceloní; Institut del Teatre; ACEC.
Carles González Arévalo
Doctor per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Educació Física per l'INEFC de Barcelona. Professor del departament d'Educació Física de l'INEFC-centre de Barcelona. Formador del professorat d'educació física en vàries institucions. Membre del #EFteam, equip d'innovació i revolta en Educació Física. Autor de nombroses publicacions, articles (revista Apunts, Tàndem, Guix i altres), autor i col·laborador d'INDE, Graó i altres editorials, a més de col·laboracions amb institucions públiques i privades , professionalment ha impartit docència en totes els etapes educatives: primària, secundària, batxillerat i cicles. L'educació física dones d'un enfocament competencial ha de promoure hàbits saludables i valors prop a la realitat del nostre alumnat. Hem de generar reptes que els ajuden a afrontar amb èxit els desafiaments del S.XXI perquè el nostre cos és un per a tota la vida.
Pots trobar-ho a: El Blog de carlesgonzalezarevalo.com | Twitter | Google sites #EFteam
Fernando Hernández-Hernández
Fernando Hernández-Hernández és professor de Visualitats Contemporànies i d'Investigació basada en els Arts en la Facultat de Belles arts de la Universitat de Barcelona.
És coordinador del doctorat en Arts i Educació i del Màster Arts Visuals i Educació: Un enfocament construccionista. A més del seu treball en la universitat col·labora amb projectes educatius -en escoles i museus- que promoguen i faciliten que tots els estudiants troben el seu lloc per a aprendre. Actualment coordina a Espanya el projecte europeu Micreate, Migrant Children and Communities in a Transforming Europe. Aquest projecte explora, dones d'un enfocament centrat en la infància, com els sistemes educatius responen als necessitats dels joves migrants. També qüestiona els narratives colonials sobre la infància i la migració i promou els mètodes artístics com possibilitadors de relacions inclusives.
Alicia Herrero
Ballarina, coreògrafa i pedagoga amb una premiada trajectòria artística internacional. Dirigeix l’Itinerari de Dansa social, educativa i del benestar al Conservatori Superior de Dansa de València. Desenvolupa projectes artístics, educatius i d’investigació a Espanya i a Itàlia. Presidenta de l’Institut de dansa educocreativaTM i social a Xàtiva amb més de 10 anys desenvolupant projectes educatius i d’inclusió social a través de els arts escèniques.
Fernando Palacios
Fernando Palacios naix en Castejón de Navarra en 1952. Obté la titulació d'Arquitecte Tècnic en la Universitat Politècnica de Madrid i de Professor Superior de Pedagogia Musical en el Conservatori Superior de Música de Madrid, amb el Premi Fi de Carrera. Posteriorment ha ampliat els seus estudis en l'Orff Institut de Salzburg. Dones de 1970 resideix a Madrid. La seua activitat és diversifica en camps diferents: la Composició, la Interpretació, la Pedagogia, la Música Popular, la Musicografia i els Mitjans de comunicació i Difusió de la música.
Rafa Palomares
Rafa Palomares Carrasco (València, 1975). Llicenciat en Filologia Hispànica i amb Diploma de Postgrau Teatre en l'educació (UV), és professor de Secundària Llengua castellana i Literatura i Arts Escèniques i Dansa. Codirector de Projecte Inestable, ací i en els centres educatius en els quals ha treballat escriu, dirigeix, produeix i forma en teatre dones de 2003.
A més, compagina aquestes activitats amb la formació en Didàctica de la dramatització per a professors i mestres en cursos del CEFIRE (Conselleria d’Educació) i en el Màster en Teatre Aplicat (Universitat de València), amb la coordinació de la Trobada de Teatre Jove i amb l'elaboració de materials didàctics teatrals amb l'equip de redacció del Màster de Teatre Aplicat (Universitat de València) per a institucions com CulturArts o editorials com Vicens Vives.
Aida Sánchez de Serdio
Aida Sánchez de Serdio Martín és doctora en Belles arts, educadora, investigadora i treballadora cultural en els camps de la cultura visual, l'educació i els pràctiques artístiques col·laboratives. Actualment és professora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) on imparteix docència al Grau en Arts i en el Màster en Gestió Cultural. Anteriorment ha sigut assessora d'Educació i Públics en el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia de Madrid, i docent en la Facultat d'Arquitectura de la Universitat d'Umeå (Suècia), així com en la Unitat de Pedagogies Culturals de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.
Mónica Pérez
Gestora cultural especialitzada en arts escèniques, així com en pràctiques que inclouen la pedagogia, l'anàlisi crítica i el pensament contemporani. Com a gestora desenvolupa la conceptualització de projectes en interacció amb l'artista, així com l'estructuració del seu finançament, producció executiva i connexió estatal i/o internacional. Amb més de quinze anys d'experiència professional en el sector, fonamentalment a València, Barcelona i Mallorca, ha treballat dones de l'àmbit privat amb creadors, companyies i festivals i dones de l'àmbit del públic com a directora adjunta del Teatre Principal de Palma.
Actualment és professora de producció i gestió a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València.
Enric Senabre
Enric Senabre Carbonell és professor de Filosofia a l’IES Ramon Llull de València. Ha publicat diversos llibres de divulgació filosòfica, ètica, política i ús dels TIC com El viatge d’Atena i L’infinit no s’acaba mai; articles a revistes com L’Espill, El Diari de l’educació i Quaderns de Filosofia i Comunicacions en diversos congressos i jornades. Ha guanyat premis d’innovació pedagògica de la Conselleria d’Educació, Premi Micalet i la Fundació Bromera per al foment de la lectura.
Més informació al blog: http://observatoridelaciutadania.blogspot.com/?m=1
Mail: enrisena@gmail.com i Twitter: @Enrisena