L’Escola del Conte Contat

L’ESCOLA DEL CONTE CONTAT

8 i 15 de maig de 2021, Museu de Belles Arts de Castelló

L’Escola del Conte Contat és una iniciativa del cefire Artisticoexpressiu en col·laboració amb el Museu de Belles Arts de Castelló i l’Institut Valencià de Cultura, que va dirigida a docents interessats en la narració oral de contes com a recurs pedagògic en l’aula d’Educació Infantil i Primària.

Es tracta d’una proposta formativa de dues trobades entre narradors i narradores orals professionals i docents a partir del Cicle de Contes “Històries a cau d’orella” que té lloc al Museu de Belles Arts de Castelló.

Cada trobada constarà d’una ponència impartida per un narrador/a oral professional i un espectacle de narració oral per a públic familiar.

La narració oral dins de l’aula

La narració oral és una disciplina artística que s’ocupa de narrar contes de viva veu, utilitzant exclusiva o primordialment la paraula, en un contacte directe i recíproc amb l’auditori. Aquesta disciplina es relaciona amb la tradició de contar històries i en l’actualitat conviu amb ella però en un context escènic.

La seua contribució al desenvolupament i millora de la dimensió literària i de l’expressió oral és molt rellevant, i durant els darrers anys s’ha convertit en una eina fonamental dins de l’aula, ja siga per a millorar la capacitat del docent de narrar una història, de generar espais d’expressió i escolta dins del grup classe o per a motivar l’alumnat vers la literatura en les seues múltiples manifestacions.

Programació:

8 de maig de 2021
Lloc: Museu de Belles Arts de Castelló
Narradora oral: Ada Cusidó
Horari:
10-11: “Contes a la falda”, xerrada per a docents.
12-13: “Els calaixos del cel” Espectacle per a públic familiar.

15 de maig de 2021
Lloc: Museu de Belles Arts de Castelló.
Narradora oral: Pablo Albo.
Horari:
10-11: “Imaginando la narración oral com un arte del silencio”, xerrada per a docents.
12-13: “Cuentos de miedo que dan risa” Espectacle per a públic familiar.

Sobre els narradors orals de l’Escola del Conte Contat:

Ada Cusidó: https://www.ducuncucalsac.com/jo/

Pablo Albo: http://www.pabloalbo.com/BIOGRAFIA_larga.htm