CURRÍCULUM. Disseny a Batxillerat: matèries de modalitat d’Arts

Inscripcions ACÍ a partir del 15 de juliol

OBJECTIUS//

  • Desenvolupar la línia formativa «Art i currículum» de la matèria Disseny de 2n de Batxillerat d’Arts Plàstiques, Imatge i Disseny del CEFIRE Artísticoexpressiu.
  • Explicar el model curricular de la matèria de Disseny i enllaçar-lo amb les propostes i aplicacions a l’aula.
  • Comprendre el disseny de les Situacions d’aprenentatge que treballen les Competències específiques i els elements curriculars que conformen la matèria.
  • Proporcionar eines, estratègies, recursos i visió de la matèria a la llum del diferent perfil de l’alumnat del Batxillerat artístic: EBAU, proves d’accés a les diferents Escoles d’Art i Superior de Disseny, i alumnat d’accés a Cicles Formatius artístics.

CONTINGUTS//

  • Anàlisi i comprensió de l’estructura i elements del currículum de la matèria Disseny.
  • Importància dels aspectes ètics i axiològics en el currículum de Disseny i en la societat.
  • Exemplificació de la creació i disseny de Situacions d’Aprenentatge de la matèria de Disseny.
  • Anàlisi de les proves d’accés als diferents estudis posteriors vinculats als ensenyaments artístics: EBAU, proves d’accés de les Escoles d’Art i Superior de Disseny.
  • Estratègies i eines per treballar el procés creatiu al projecte de disseny.
  • Interdisciplinarietat entre les diferents branques i especialitats del disseny.
  • Recursos, aplicacions didàctiques i exemples de disseny (gràfic, producte i espai), de la cultura i l’evolució històrica.
  • Reflexió sobre els criteris d’avaluació.

ENTORN DE TREBALL//

La formació es realitzarà del 2 d’octubre al 20 de novembre a través de la plataforma AULES i es duran a terme 3 sessions Teams:

  • Sessió 1: dimecres 2 d’octubre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 2: dimecres 30 d’octubre de 17 h a 19 h.
  • Sessió 3: dimecres 20 de novembre de 17 h a 19 h.

CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//

Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:

1) Assistir a un mínim de 2 de les 3 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. Serà obligatori mantindre la càmera encesa i disposar de micròfon per a possibles intervencions.
2) Presentar i superar les tasques proposades.

IMPARTIT PER//

Lledó Queral Gomis (Castelló, 1980) és Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i Màster en Animació Infogràfica per la Universitat Jaume I. Desde 2005 ha treballat com a dissenyadora gràfica i des de 2010 és professora de l’especialitat de Dibuix a Secundària i Batxillerat, actualment a l’IES Sos Baynat de Castelló. Ha sigut assessora del CEFIRE Artisticoexpressiu des de 2018 a 2022 i coordinadora de l’equip de redacció del currículum LOMLOE de l’àrea d’arts plàstiques, visuals i audiovisuals.

Carmela Forés Tomàs (Castelló, 1972) és Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i Doctora en Disseny Sostenible per la Universitat Jaume I. Des de 2005 ha exercit com a professora de l’especialitat de Disseny de Producte en les Escoles  d’Art i Superior de Disseny (EASD). Actualment impartís classe en l’ EASD de Castelló, on dirigís el grup d’investigació “Transicions Sostenibles des del Disseny” i coordina la plataforma de disseny obert “Open Up” També ha exercit docència com a professora associada en el Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de l’UJI. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies