CURRÍCULUM. Educació Artística a Primària: Plàstica i Visual, Música i Dansa

Inscripcions ACÍ a partir del 18 de juliol.

OBJECTIUS//

  • Reflexionar i pensar críticament sobre l’imaginari al voltant del qual es construeix la pràctica de l’Educació Artística (Plàstica i Visual/Música i dansa) a primària.
  • Connectar al professorat de l’assignatura amb pràctiques artístiques contemporànies a través de la mostra d’experiències reals d’aula.
  • Fer un apropament al nou currículum de les àrees de Música i dansa i de Plàstica i visual.
  • Dotar de visions i eines didàctiques aplicables a l’aula.
  • Introduir propostes pedagògiques artisticoeducatives de referència.
  • Connectar al professorat que imparteix Educació Artística a primària per tal de crear xarxes de comunicació i col·laboració.

CONTINGUTS//

  • Música i dansa i Plàstica i visual com a matèries competencials. Anàlisi de les competències específiques i el seu valor en Primària.
  • Els sabers bàsics d’ambdues matèries: aplicacions pràctiques en situacions d’aprenentatge.
  • Exemples de situacions d’aprenentatge per al desenvolupament de les competències específiques de Música i dansa i de Plàstica i Visual.
  • Interdisciplinarietat en l’Educació artística: creant connexions amb la resta d’àrees d’educació primària.
  • Com implementar el DUA en les situacions d’aprenentatge d’Educació artística.
  • L’avaluació: Eines i suggeriments per a l’avaluació competencial en Educació artística.

ENTORN DE TREBALL//

La formació es durà a terme del 30 de setembre al 4 de novembre a través de la plataforma AULES i hi haurà 4 sessions Teams:

  • Dilluns 30 de setembre, de 17:30h a 19:30h
  • Dilluns 7 d’octubre, de 17:30h a 19:30h
  • Dilluns 14 d’octubre, de 17:30h a 19:30h
  • Dilluns 4 de novembre, de 17:30h a 19:30h

CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//

Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:

1) Assistir a un mínim de 3 de les 4 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. És molt important que tingueu la càmera encesa durant les sessions i que comproveu que funciona el micro per si heu d’intervindre en algun moment.

2) Participar (amb almenys una entrada) en cadascun dels fòrums de l’aula virtual.

3) Presentar i superar la tasca final.

IMPARTIT PER//

Vicent Casabó Escrig

Llicenciat en Belles Arts i cursant el grau de Disseny gràfic. Professor d’Ensenyament Secundari en l’especialitat de Dibuix en l’IES Jaume I de Borriana. El curs 22/23 va ser assessor de currículum del Cefire Artisticoexpressiu.
Amb àmplia experiència i formació en treball per projectes i treball competencial, treballa per la renovació pedagògica generant materials i participant en diferents espais de trobada per millorar la pràctica docent, tutoritzant PAFs a centres de primària i secundària i participant en diferents fòrums d’educació.

Pau Monfort Monfort

És mestre de música i dansa, plàstica i visual al CEIP Cervantes de Castelló de la Plana. Els dos últims anys ha treballat com a assessor de formació al Cefire Artisticoexpressiu. Titulat superior de música i llicenciat en història i ciències de la música. Com a artista sonor, fa música experimental basada en el patrimoni sonor valencià.

Pepa Ortiz Romaní

Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (1999) i Màster en Gestió Cultural per la UOC (2023). Professora de secundària de l’especialitat de Dibuix (des de 2004) i assessora de l’àrea d’arts plàstiques, visuals i audiovisuals del CEFIRE artisticoexpressiu de 2017 a 2024. Va participar en la redacció del currículum LOMLOE de “Plàstica i Visual” de primària i de “Moviments culturals i artístics” de Batxillerat.

És professora del seminari “Les pràctiques artístiques com a currículum crític a l’escola” del Màster PERMEA/Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l’art (CMCV-UV). Ha sigut també professora associada de Didàctica de l’expressió plàstica (Grau en Magisteri infantil i primària, UJI), i del Grau en Història de l’Art (UNED).

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies