Inscripcions ACÍ a partir del 18 de juliol.
OBJECTIUS//
- Reflexionar i pensar críticament sobre l’imaginari al voltant del qual es construeix la pràctica de l’Educació Artística (Plàstica i Visual/Música i dansa) a primària.
- Connectar al professorat de l’assignatura amb pràctiques artístiques contemporànies a través de la mostra d’experiències reals d’aula.
- Fer un apropament al nou currículum de les àrees de Música i dansa i de Plàstica i visual.
- Dotar de visions i eines didàctiques aplicables a l’aula.
- Introduir propostes pedagògiques artisticoeducatives de referència.
- Connectar al professorat que imparteix Educació Artística a primària per tal de crear xarxes de comunicació i col·laboració.
CONTINGUTS//
- Música i dansa i Plàstica i visual com a matèries competencials. Anàlisi de les competències específiques i el seu valor en Primària.
- Els sabers bàsics d’ambdues matèries: aplicacions pràctiques en situacions d’aprenentatge.
- Exemples de situacions d’aprenentatge per al desenvolupament de les competències específiques de Música i dansa i de Plàstica i Visual.
- Interdisciplinarietat en l’Educació artística: creant connexions amb la resta d’àrees d’educació primària.
- Com implementar el DUA en les situacions d’aprenentatge d’Educació artística.
- L’avaluació: Eines i suggeriments per a l’avaluació competencial en Educació artística.
ENTORN DE TREBALL//
La formació es durà a terme del 30 de setembre al 4 de novembre a través de la plataforma AULES i hi haurà 4 sessions Teams:
- Dilluns 30 de setembre, de 17:30h a 19:30h
- Dilluns 7 d’octubre, de 17:30h a 19:30h
- Dilluns 14 d’octubre, de 17:30h a 19:30h
- Dilluns 4 de novembre, de 17:30h a 19:30h
CRITERIS DE CERTIFICACIÓ//
Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:
1) Assistir a un mínim de 3 de les 4 sessions Teams. Aquestes es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. És molt important que tingueu la càmera encesa durant les sessions i que comproveu que funciona el micro per si heu d’intervindre en algun moment.
2) Participar (amb almenys una entrada) en cadascun dels fòrums de l’aula virtual.
3) Presentar i superar la tasca final.
IMPARTIT PER//
Vicent Casabó Escrig
Llicenciat en Belles Arts i cursant el grau de Disseny gràfic. Professor d’Ensenyament Secundari en l’especialitat de Dibuix en l’IES Jaume I de Borriana. El curs 22/23 va ser assessor de currículum del Cefire Artisticoexpressiu.
Amb àmplia experiència i formació en treball per projectes i treball competencial, treballa per la renovació pedagògica generant materials i participant en diferents espais de trobada per millorar la pràctica docent, tutoritzant PAFs a centres de primària i secundària i participant en diferents fòrums d’educació.
Pau Monfort Monfort
És mestre de música i dansa, plàstica i visual al CEIP Cervantes de Castelló de la Plana. Els dos últims anys ha treballat com a assessor de formació al Cefire Artisticoexpressiu. Titulat superior de música i llicenciat en història i ciències de la música. Com a artista sonor, fa música experimental basada en el patrimoni sonor valencià.
Pepa Ortiz Romaní
Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (1999) i Màster en Gestió Cultural per la UOC (2023). Professora de secundària de l’especialitat de Dibuix (des de 2004) i assessora de l’àrea d’arts plàstiques, visuals i audiovisuals del CEFIRE artisticoexpressiu de 2017 a 2024. Va participar en la redacció del currículum LOMLOE de “Plàstica i Visual” de primària i de “Moviments culturals i artístics” de Batxillerat.
És professora del seminari “Les pràctiques artístiques com a currículum crític a l’escola” del Màster PERMEA/Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l’art (CMCV-UV). Ha sigut també professora associada de Didàctica de l’expressió plàstica (Grau en Magisteri infantil i primària, UJI), i del Grau en Història de l’Art (UNED).