Fonaments de la gamificació en Educació Física

INSCRIPCIÓ: fins al 10 de setembre de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 11 al 18 de setembre de 2024.

FORMACIÓ A DISTÀNCIA

Curs en línia sobre Gamificació en Educació Física amb un perfil pràctic i vivencial:

els/les participants crearan un prototip d’aplicació en l’àrea mentre viuen un procés lúdic que els acostarà als diferents elements que conformen un projecte vinculat a aquesta estratègia metodològica.

Setmana a setmana se’ls aniran presentant reptes vinculats als “elements del joc” que alternaran creació, recerca i contrast teòric.

OBJECTIUS

  • Viure una senzilla experiència gamiificada.
  • Conèixer els fonaments de la Gamificació i la seva diferència amb altres estratègies lúdiques.
  • Comprendre la relació/complementarietat dels sistemes de puntuacions, recompenses i classificacions, i aquells fonamentats en la motivació intrínseca.
  • Partir dels coneixements previs de els/as assistents per a construir una percepció adequada i funcional de l’ús dels elements del joc en l’àmbit de l’Educació Física (en tots els nivells educatius).
  • Discriminar entre diferents experiències lúdiques reconeixent aquelles que puguin assemblar-se a la Gamificació i quins no.
  • Conèixer el potencial i els riscos de l’ús de la Intel·ligència Artificial Generativa en processos de creació.
  • Generar xarxes col·laboratives d’aprenentatge.

CONTINGUTS

  • La Gamificació com a estratègia metodològica.
  • Els principals elements d’una experiència gamificada.
  • La Intel·ligència Artificial Generativa.
  • Sistemes de regulació competitius i cooperatius: prescindibilitat, fonaments i aplicació.
  • Anàlisi d’experiències lúdiques.
  • Entorns personals d’aprenentatge

JOSÉ ARJONA PÉREZ

Pepe (Leónidas) Arjona és Director del CEP d’Antequera, on ha sigut el principal responsable de les últimes edicions de les Jornades d’Innovació Pedagògica d’Antequera (JIPAtq). Entre elles, destaquen les seues experiències gamificades que es van concretar en aventures com a  “Lucha de clanes”“La aplicación fantasma”“Jipa Talent Show” o “Perdidos: la experiencia formativa gamificada”.

És Director del postgrau sobre “Gamificació i aprenentatges lúdics” de la Fundació Maecenas.

Participa com a ponent en diferents accions formatives per tota Espanya, i és considerat expert en aprenentatge/formació en xarxa i “Entorns Personals d’Aprenentatge”.

ANA VANESSA TRILLO JIMÉNEZ

Ana Vanessa Trillo Jiménez, coneguda en xarxes com @VanessaTrillo

Mestra especialista en Educació física des de fa més d’una dècada amb experiència en tots els nivells d’educació Primària i duent a terme projectes de ludificació i de rol al pati.

Formadora específica en competències clau i en gamificació.
Ha sigut ponent en diversos congressos sobre gamificació, presentant projectes i aclarint dubtes.

En l’actualitat desenvolupa la seua tasca professional com a Assessora de Formació en el Centre del Professorat d’Antequera.