INCLOU-T: programa formatiu per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat en les classes d’Educació Física.

23AE96IN063 – INCLOU-T: programa formatiu per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat en les classes d’Educació Física. Lloc de realització: València.

23AE96IN064 – INCLOU-T: programa formatiu per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat en les classes d’Educació Física. Lloc de realització: Castelló.

23AE96IN063 – INCLOU-T: programa formatiu per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat en les classes d’Educació Física. Lloc de realització: Elx.

MATERIALS DE LA FORMACIÓ //

Guia didàctica INCLUYE-T

OBJECTIUS //

  • Entendre el concepte d’inclusió com a participació significativa de l’alumnat en educació física.
  • Sensibilitzar-se cap a diferents tipus de discapacitat i severitats.
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb Trastorns del Neurodesenvolupament (Discapacitat Intel·lectual, Trastorn de l’Espectre Autista, etc.)
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat física
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb discapacitats sensorials (i.e., visual i auditiva).
  • Familiaritzar-se amb divers material adaptat i el seu ús per a potenciar la participació de l’alumnat amb discapacitat.
  • Compartir i experimentar bones pràctiques dins de l’aula d’educació física.

CONTINGUTS //

  • Sensibilització cap a la discapacitat a l’aula d’educació física.
  • Organització i estratègies bàsiques per al disseny d’activitats inclusives en educació física.
  • El continu de la inclusió i factors a considerar per a la seua implementació.
  • Diferències i característiques de diferents trastorns del Neurodesenvolupament (TND). Principis per al disseny de tasques inclusives per a alumnes amb TND. Conéixer recursos materials per al col·lectiu amb TND amb major severitat: Special Olympics.
  • Tipus de discapacitat física i principis d’adaptació per a dissenyar tasques inclusives i segures.
  • Tipus de discapacitat sensorial i els principis d’adaptació per a dissenyar tasques inclusives i segures.
  • Esports específics i paralímpics en el currículum d’educació física.

PONENTS //

Raúl Reina Vaíllo

  • Doctor en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Màster Europeu en Activitat Física Adaptada per la Katholieke Universiteit Leuven (Bèlgica).
  • Catedràtic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) en Activitat Física Adaptada i Esport Inclusiu i Paralímpic.
  • Creador del programa formatiu Inclou-T. Director de la Comissió de Classificació del Comité Paralímpic Espanyol.
  • Classificador Internacional de Paraatletismo i Futbol per a persones amb Paràlisi Cerebral.

Alba Roldán

  • Doctora en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Màster Internacional en Activitat Física Adaptada per la Katholieke Universiteit Leuven (Bèlgica).
  • Professora de la Universitat Miguel Hernández en Activitats Físiques Adaptades en els Graus en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i en Teràpia Ocupacional.
  • Secretària de la Càtedra de Discapacitat Intel·lectual i Ocupabilitat TEMPE-APSA.

Isabel Cornejo

  • Diplomada en activitat física per a persones amb discapacitat física i sensorial (Universitat Finis terrae, Xile).
  • Màster en neuro-rehabilitació (Universitat, Andrés Bello, Xile) i en Rendiment esportiu i Salut (Universitat Miguel Hernández, Espanya).
  • Fisioterapeuta en el programa d’activitat física adaptada, esports i rehabilitació, de l’Institut Nacional de rehabilitació Pedro Aguirre Cerda (INRPAC).
  • Membre de la Societat Xilena d’Activitat Física Adaptada (SOCHIAFA).
  • Estudiant de doctorand en la UMH i clasificadora internacional de futbol per a persones amb paràlisi cerebral.

Matías Henríquez

  • Diplomat en activitat física en persones amb discapacitat física i sensorial i Màster en Ciències de la Salut (Universitat Finis terrae, Xile).
  • Coordinador programa d’activitat física adaptada, esports i rehabilitació, de l’Institut Nacional de rehabilitació Pedro Aguirre Cerda (INRPAC).
  • Manager de classificació en la International Federation of Cerebral Palsy Football. Estudiant de doctorand en esport i salut en la UMH.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies