//TAULA DEBAT//
COCINANDO DANZA//
CocinandoDanza és un projecte artístic-pedagògic creat per Henar Fuentetaja Sanz i Miguel Tornero Campos que té com a missió la difusió i promoció de la dansa en la nostra societat mitjançant la producció i exhibició d'espectacles i un fort compromís amb la mediació artística i la pedagogia de la dansa.
Aquest curs 22/23 tornem a formar part del projecte Resistències Artístiques del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana contribuint a establir ponts entre la creació artística i els centres educatius.
NEUS LOZANO SANFÈLIX //
La seua recerca se situa just en la intersecció entre l'art i l'educació, resultat del diàleg entre els llenguatges de la pràctica artística contemporània i els processos d’aprenentatge. Totes qüestions que ens urgeixen a repensar les institucions vinculades a la producció cultural contemporània, com a dispositiu i situació que construeix la nostra identitat i subjectivitat. La seua pràctica genera dispositius (conceptuals i formals) que reformulen la idea de saber a partir dels processos artístics.
Ha participat en Resistències Artístiques, el programa de residències d'artista a centres educatius del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, com a artista, coordinadora i investigadora.
PAU MONFORT MONFORT//
Pau Monfort Monfort és mestre de música i dansa, plàstica i visuals al CEIP Cervantes de Castelló de la Plana. Actualment treballa com a assessor de formació al CEFIRE artisticoexpressiu desenvolupant, entre altres, tasques relatives a la formació del nou currículum.
A l'aula, duu a terme projectes artístics interdisciplinars. Al seu centre, ha acollit dues residències del projecte Resistències Artístiques com a docent coordinador: "Projecte Fan-què?" (Revista Va!, 2019-2020) i "Divers Envers" (Bolimini Art i Educació, 2021-2022).
RAQUEL MORA MARTÍNEZ//
Mestra d'Educació Infantil, en actiu des de 2008 en diferents centres públics de la província de València. En l'actualitat, assessora d'Educació Infantil del Cefire Territorial de València.
Ha participat com a docent coordinadora en el projecte artístic col·laboratiu Resistències Artístiques en dos de les seues convocatòries. Al curs 2018-2019 amb el projecte «Tirar del Hilo» (Alba Cacheda), i a curs 2020-2021 amb «La meua casa, el meu món. La nostra casa, el nostre món» (Arquikids).
ESTELLE JULLIAN//
Estelle Jullian (Avinyó, França) viu i treballa a València. La seua pràctica aborda diferents camps com l'arquitectura, l'art, l'ecologia i la participació. Li interessen els processos de desenvolupament d'eines inclusives que puguen concretar-se en tallers, projectes comunitaris i exposicions, on l'espai s'entén des d'una perspectiva social i cultural. Aquest interés per les pràctiques espacials contemporànies i pel medi ambient li porta també a investigar l'espai urbà i rural de manera més experimental.
En el marc del programa Resistències Artístiques, va desenvolupar el projecte "Sense clivelles no hi hauria mars" en 2020/2021 en l'IES Serra d’Irta, Alcalà de Xivert, Castelló i en 2021/2022 en el CEIP Trenc D'Alba, Xàbia, Alacant. En aquesta nova edició del programa, 2022/2023, està iniciant el projecte "Més dens i salat" en l'IES Professor Broch i Llop, Vila-real, Castelló.
//TALLERS//
“Dansa, música i tecnologies digitals" // Iban L Ortiz
Descobreix nous enfocaments que integren el pensament coreogràfic, musical, audiovisual o computacional per enriquir el procés de creació d’una videodansa o un videoclip a través d’un projecte interdisciplinari i col·laboratiu.
Càpsula ABPA Dansa, música i tecnologies digitals.pdf
Presentació Taller Artèria Alcoi Dansa, música i tecnologies digitals.pdf
"Creació de paisatges sonors a partir d'imatges" // Pau Monfort
En aquest taller crearem nous paisatges sonors a partir d’imatges: una obra pictòrica o una fotografia serviran de punt de partida per imaginar possibles ambients o atmosferes sonores. Farem, per tant, una aproximació pràctica que ens servirà per parlar de què són paisatges sonors i quins elements el conformen.
A més a més, us donarem recursos per posar en pràctica l’habilitat de l’escolta a l’aula, per ampliar la percepció de tots i cadascun dels sons que tenim a l’abast, per aprendre a capturar-los i evocar-los més endavant, així com per experimentar amb ells.
"Això també ho faig jo! Un museu d'art contemporani al teu centre educatiu" // Lidia Galí
Tria un tema que connecte amb la realitat del teu alumnat. Investiga sobre artistes contemporanis que tracten aquest tema. Passa d’espectadora d’art a creadora i construeix una peça artística per a reflexionar sobre el tema triat. Mostra la teua peça a la comunitat educativa. Valora com, al llarg d’aquest procés, l’art actua com a generador de coneixement. Açò també ho fas tu!
"Musiquem contes" // Susanna Marín.
Taller pràctic adreçat a Primària (amb activitats adaptables per a infantil), on es comparteixen recursos per acompanyar contes i poemes amb elements musicals senzills i dramatitzats, mitjançant cançons, ritmes, sons, danses i audicions.
"Street Art: stencil edition" // Vicent Casabó.
L’art urbà està esdevenint un producte cultural de primer ordre i una forma d’expressió artística molt més propera al nostre alumnat. Per aquest motiu resulta rellevant treballar-lo a l’aula i aprofitar les seues possibilitats pedagògiques. Encara que existeixen múltiples tècniques, el taller se centrarà en la creació i ús de plantilles (stencil), tot i que també s’oferirà una visió general de com aterrar aquesta eina d’expressió a l’aula.
"Rhythm & Basket. Coreografies amb pilotes de bàsquet" // Alejandro Badenes i Roberto G. Gontán.
Proposta que permet treballar de manera interdisciplinària les àrees de Música i Educació Física per fomentar la creativitat i el treball col·laboratiu.
Un descobriment de les possibilitats que ofereixen les pilotes de bàsquet com a element expressiu en la producció de ritmes corporals, coreografies i la creació musical.
"Anima't. Taller Audiovisual" // Ximo Montañés.
Una proposta que va del treball audiovisual en general a descobrir l’art de l’animació com tècnica específica per desenvolupar projectes. Farem un repàs breu pels conceptes de l’animació i veurem què és i com es posa en pràctica la tècnica de l’stop motion, amb eines i materials bàsics, a través de la realització d’un projecte senzill per fer-ne ús en diferents situacions d’aprenentatge.
Si vols descarregar-te el programa de la Jornada Artèria d'Alcoi: