Inscripcions ací
OBJECTIUS//
- Analitzar la presència de l’audiovisual en el nou currículum.
- Facilitar estratègies, tècniques i recursos per a l’ensenyament audiovisual.
- Experimentar amb materials, estratègies i recursos didàctics audiovisual.
- Conéixer nous enfocaments metodològics vinculats al llenguatge audiovisual.
- Promoure i potenciar el treball en equip i en noves tecnologies aplicades a la comunicació audiovisual.
- Intercanviar experiències i materials docents.
CONTINGUTS//
//////////DIVENDRES 25 DE NOVEMBRE
17.30 h Recepció i signatures.
17.45 h Presentació jornada. L’audiovisual al nou currículum. Ximo Montañés (Director del CEFIRE artisticoexpressiu).
18.15 h L’educació mediàtica en la reforma educativa de 2022. Una oportunitat perduda? Javier Marzal (Catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Universitat Jaume I, Castelló). Es subratllarà la rellevància de l’anàlisi crítica de les imatges com a part de l’estratègia necessària per combatre les fake news i per a millorar l’actual “dieta mediàtica”. A continuació, es valorar la reforma educativa recent dels nivells no universitaris, aprovada pel govern d’Espanya el 2022, que presenta carències importants en educació mediàtica. En tercer lloc, s’exposaran alguns casos d’èxit a Europa, amb la col·laboració estreta dels mitjans de comunicació públics. Finalment, es presentar la Càtedra RTVE “Cultura Audiovisual i Alfabetització Mediàtica” de l’UJI, com a estratègia per a impulsar l’educació mediàtica amb el suport dels mitjans de comunicació públics.
19 h Descans
19.15 h La transmissió del cinema com a creació i la creació com a experiència. Laia Colell (A Bao A Qu).
20 h Diàleg Javier Marzal/Laia Colell: l’audiovisual a les aules. Modera: Ximo Montañés.
//////////DISSABTE 26 DE NOVEMBRE
9 h Recepció i signatures
9.15 h Intercanvi d’experiències audiovisuals en entorns educatius. 1. Cinema en curs. Teresa Herrador/Purificación García/Cristina Miralles. IES Enrique Tierno Galván (Montcada) 2. Animaleta. Laura Rovira/CEIP Isabel Ferrer (Castelló) 3. Producció audiovisual a l’aula. Javier Romero. IES Federica Montseny, Burjassot (València). 4. Jo, nosaltres, un assaig fotogràfic sobre l’adolescència (Santiago Fernández/Resistències artístiques 2021-2022). Jorge Riera. Sección IES La Serranía (Apuente). 5. CoronaVIUS: dansa-teatre amb Soundpainting. Pau Monfort/CEIP Cervantes (Castelló).
10.30 h Descans.
11 h Tallers:
A. Anima’t (Ximo Montañés). Un taller on farem un repàs breu per la història de l’animació. Veurem què és i com es fa l’stop motion, amb quines eines i materials bàsics. L’aplicació pràctica a través de la realització d’un projecte senzill i el seu ús en diferents situacions d’aprenentatge.
B. CreaSonora. Modelant el so (Roberto G.Gontan). Un taller que pretén mostrar el procés de creació sonora aplicat al podcast i productes audiovisuals. El podcast com a recurs educatiu en les diverses fases del procés. Com escriure per al format sonor, l’elaboració del guió, el foley, les plataformes de recursos sonors gratuïtes, la construcció sonora i els recursos lliures requerits per a la seua edició. Una proposta amb un enfocament pràctic que il·lustre tot el procés, acompanyat de materials didàctics per als i les participants.
C. Coreografies de la mirada: rodatge d’una videodansa escolar (Rafel Arnal). Fent ús de diferents estratègies de rodatge, estudiarem la captació del moviment mitjançant la càmera (ja siga de vídeo o amb el nostre telèfon mòbil) i editarem in situ peces breus de videodansa que indagaran sobre l’autoretrat, l’exploració d’altres cossos o objectes, la plasticitat del moviment o el relat corporal a través de la coreografia o la performance. (Es recomana als i les participants que porten telèfon mòbil que continga instagram a les seues aplicacions, treballarem bàsicament amb el “stories” d’aquesta aplicació).
14 h Cloenda
DIRIGIT A//
Professorat de tots els nivells educatius i especialitats interessat en la introducció de l’audiovisual a l’aula.