Situacions d’Aprenentatge en Educació Física. Propostes pràctiques des de la igualtat, la inclusió i la justicia social

Curs Semipresencial de 30h

Dates: del 9 al 25 de gener de 2023.

Realitzat a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València i via Aules.

23AE96IN002 Informació i inscripcions clica ací

Adreçat al Professorat de l’especialitat d’Educació Física

OBJECTIUS //

  • Desenvolupar una consciència crítica vers el cos en moviment i les seues possibilitats com a eina de transformació individual i social.
  • Conéixer i comprendre diferents situacions d’aprenentatge per a promoure la justícia social, tot respectant les diferents cultures i les diferències entre les persones des d’una perspectiva crítica, la igualtat de drets i oportunitats d’homes i dones i la no discriminació de persones per motius gènere, cultura, ideologia, d’ètnia, orientació o identitat sexual, religió, diversitat funcional o altres condicions.
  • Reflexionar sobre el paper del professorat com a element de canvi educatiu i les possibilitats de la investigació en aquest procés.
  • Aprendre els conceptes bàsics de la pedagogia crítica i de l’educació física crítica
  • Reflexionar sobre la societat i diagnosticar el grau de responsabilitat de l’educació en aquesta situació.
  • Qüestionar l’educació en general i l’educació física en particular com a reproductor social i/o motor de canvi.
  • Conèixer estratègies didàctiques relacionades amb l’autonomia, la responsabilitat, la cooperació i l’emancipació tant des del punt de vista conceptual com pràctic i les seues conseqüències legals, didàctiques i ideològiques.
  • Promoure els valors de l’educació física i la coeducació i conèixer les pedagogies queer i la diversitat sexual i de gènere.
  • Iniciar-se a la investigació educativa com a activitat de millora docent
  • Comprometre’ns amb el canvi en el plànol educatiu i social.

CONTINGUTS //

  • Teoria i finalitats de l’educació.
  • Principis de la pedagogia crítica i de l’educació física crítica.
  • El professor/a com a investigador/a. Teoria i pràctica de la investigació educativa.
  • Els valors de l’educació física i la coeducació.
  • Les pedagogies queer i la diversitat sexual i de gènere.
  • L’avaluació i les seues estratègies: la negociació, l’autoavaluació i la coavaluació.
  • L’aprenentatge cooperatiu.
  • Regulació i gestió emocional. El cos expressiu i no violent.
  • Conductes inclusives en les situacions motrius basades en la convivència i la no discriminació per qüestions de gènere, racials, de capacitat física o de competència motriu.
  • Jocs cooperatius i espais coeducatius.
  • Estratègies per a la inclusió.
  • Estereotips i diversitat de gènere.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies