Promoció de l’activitat física i la psicomotricitat vivenciada a les aules ordinàries d’Educació Infantil i primer cicle de Primària, mitjançant l’ús eficaç dels espais

Curs Semipresencial de 20 h // CEIP Vila d’Alaquàs – Alaquás (València).

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

• Donar a conéixer la importància de la promoció de l’activitat física en l’etapa de l’Educació Infantil i primer cicle de primària.
  • Familiaritzar al professorat sobre els conceptes més rellevants vinculats amb la promoció de l’activitat física en Educació Infantil i primer cicle de primària: els diferents tipus i nivells d’activitat física, així com les diferents recomanacions en aquesta franja d’edat, nacionals i internacionals.
  • Revisar creences, coneixements, pors i prejudicis que emboliquen la promoció de l’activitat física. Remetre’ns a dades objectives demostrades. Conéixer la psicomotricitat vivenciada com a base de l’activitat física i el joc motriu.
  • Descriure l’experiència innovadora portada en un centre escolar i en particular en una aula d’Educació d’Infantil i una altra de primer curs de Primària, per a promoure l’activitat física i oferir noves experiències i possibilitats motrius a l’alumnat.
  • Actualitzar a la comunitat docent sobre recerques nacionals i internacionals existents, que mostren l’aula com un espai eficaç per a generar experiències positives sobre la promoció de l’activitat física i la psicomotricitat vivenciada.
  • Generar un espai de creació de propostes alternatives de promoció de l’activitat física i l’exploració motriu que puguen implementar-se a les aules d’Educació Infantil i primer cicle de primària.

CONTINGUTS //

• Factors que expliquen la conducta d’activitat física en el currículum de l’Educació Infantil i primer cicle de Primària.
  • Tipus i nivells d’activitat física: comportament sedentari, lleugera, moderada i/o vigorosa; descripció de les recomanacions sobre l’activitat física existents en aquestes franges d’edat, tant nacionals com internacionals.
  • El paper del professorat. Barreres i facilitadors davant la promoció de l’activitat física.
  • Els sistemes d’avaluació de l’activitat física en Educació Infantil. e. La psicomotricitat vivenciada com a base del joc motriu, des del respecte als interessos i necessitats dels nens i les nenes, i la relació amb els seus iguals, l’espai i els objectes.
  • Influència de les característiques de l’ambient físic en la promoció de l’activitat física.
  • Els entorns a l’aire lliure i baix sostre com a espais de promoció de l’activitat física.
  • Els materials curriculars a l’aula d’Educació Infantil i primer cicle de primària per a la promoció de l’activitat física.
  • Aspectes didàctics de les accions utilitzades a l’aula d’Educació Infantil per a la promoció de l’activitat física.
  • Descripció d’una experiència innovadora portada en un centre escolar i en particular en una aula d’Educació d’Infantil i primer cicle de primària per a augmentar els nivells d’activitat física i oferir noves experiències i possibilitats motrius a l’alumnat.
  • Revisió d’estudis sobre l’activitat física a les aules ordinàries d’educació infantil i primària.

PONENTS //

Patricia Segura Martínez

Mestra d’Educació Infantil del CEIP Vila d’Alaquàs. Doctoranda en el programa de didàctiques específiques, especialitat d’Educació Física.

Vladimir Martínez Bello

Professor del departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València.