Plataformes TIC en centres educatius
Enllaç a explicació de les plataformes TIC per al personal en centres educatius
Per a qualsevol dubte envieu un correu a v.llopiscotaina@edu.gva.es
Identitat Digital ID
Enllaç a explicació sobre Identitat Digital
Autenticació amb doble factor (a partir setembre 2024)
Tutorial autenticació doble factor
CDC Centre Digital Col·laboratiu
El nostre centre educatiu és Centre Digital Col·laboratiu des de gener de 2022. Què és CDC? (enllaç)
Ací trobareu enllaços de tutorials per conéixer les diferents ferramentes que s'integren.
ITACA 3
ITACA és el projecte d'Innovació Tecnològica Administrativa per a Centres i Alumnat de la Conselleria d'Educació.
ITACA és un sistema d'informació centralitzat que connecta a tots els membres que formen part del sistema educatiu valencià (centres, docents, famílies).
El mòdul docent d'ITACA permet realitzar en línia totes les tasques pròpies del professorat, com per exemple gestionar faltes d'assistència o qualificacions, de manera sincronitzada amb ÍTACA i amb la Web Família.
ACCÉS A ITACA 3 I RESTABLIR CONTRASENYA (enllaç)
La primera vegada que s'accedeix a l'aplicació haurà de prémer sobre “Recordar contrasenya” i triar l'opció “Recuperar contrasenya per preguntes de seguretat”.
L'usuari haurà d'introduir la següent informació:
- DNI/NIE
- Data de naixement
- Codi de recuperació de la contrasenya:
- 6 últims dígits del DNI (si el canvi es realitza prèviament al cobrament de la primera nòmina)
- 6 últims dígits del compte bancari (després del cobrament de la primera nòmina)
També és possible l'accés mitjançant certificat digital o cl@ve.
ITACA 3. INCLUSIÓ EDUCATIVA
Manual d'inclusió educativa en Itaca 3
Tutorials i vídeos sobre ús d'Itaca 3 - Inclusió Educativa
IDENTITAT DIGITAL - CORREU ELECTRÒNIC
Des d'octubre de 2021 tot el personal docent i no docent en centres educatius de la Generalitat Valenciana disposa d’una nova adreça de correu electrònic de la forma n.cognom1cognom2@edu.gva.es amb servidor de correu Microsoft Outlook.
El compte de correu, la contrasenya inicial assignada, així com la seua clau de recuperació i la data de naixement, constitueixen la Identitat Digital del docent (ID), i es poden consultar en l'escriptori d'ITACA 3. El personal PAE haurà de consultar a l'equip directiu la seua ID.
CONSULTA LA TEUA IDENTITAD DIGITAL/CORREU ELECTRÒNIC I CLAU (enllaç)
CANVIAR O RESTABLIR CONTRASENYA DE LA IDENTITAT DIGITAL - CORREU ELECTRÒNIC (enllaç)
Per ara el personal PAE no pot canviar clau.
PER A ACCEDIR AL CORREU ELECTRÒNIC - OUTLOOK
L'accés a aquest servei s'ha de realitzar a través de la següent adreça d'Internet:
https://outlook.office.com
També podeu descarregar l'app al vostre mòbil.
OVIDOC
OVIDOC
L'Oficina Virtual per a docents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (OVIDOC) és la plataforma electrònica a través de la qual els docents de la GVA, poden accedir a la seua informació, serveis i tràmits electrònics que els afecten, així com al rebut de la seua nòmina, certificat IRPF, etc.
L’URL d'accés és:
https://ovidoc.edu.gva.es/
Els docents s'identifiquen amb usuari i contrasenya d'ITACA. També és possible l'accés mitjançant certificat digital o cl@ve.
Disposar de certificat digital o cl@vefirma és imprescindible, perquè molts tràmits que se sol·liciten a través d’OVIDOC requereixen la signatura electrònica de la sol·licitud. Per a obtindre un certificat digital de la ACCV (Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat), cal dirigir-se a un PRU o Punt de Registre d'Usuari (https://www.accv.es/va/troba-el-teu-pru/).
Per a informació sobre cl@vefirma, veure https://clave.gob.es/clave_Home/va/dnin.html
MICROSOFT LEARN (cursos d'eines d'Office 365)
Vos podeu formar en cursos d'aplicaions d'Office 365 gratuïtament accedint amb la vostra identitat digital (correu electrònic)
ACCÉS ALS CURSOS DE MICROSOFT LEARN
OFFICE 365
En esta pàgina podeu trobar totes les aplicacions en línia d'Office 365, com Word, correu Outlook, OneDrive (arxius al núvol) , Teams (grups del centre)...
ACCEDIR A OFFICE 365 amb la nostra identitat digital (correu electrònic)
VIDEOTUTORIAL Office 365OFFICE 365
ONEDRIVE
Onedrive és el servei d'emmagatzematze en el nuvol per als nostres arxius. Cada usuari/a té 1024 GB accedint amb la nostra identitat digital (correu electrònic).
ACCÉS A ONEDRIVE
Podeu accedir a través d'un navegador web (Frirefox, Chrome...) o descarregar-vos l'apliacació al vostre equip. També hi ha app per a dispositius mòbils.
EINES ACCESSIBILIAT (LECTURA IMMERSIVA, DICTAT, TRADUCTOR...)
Office 365 inclou eines per a l'accesibilitat com la lectura immsersiva, dictat i traductor.
VIDEOTUTORIAL LECTURA IMMERSIVA I TRADUCTOR
Curs sobre eines d'accessibilitat:
Accesibilidad y educación inclusiva: atiende a las necesidades de tus estudiantes
TEAMS
Teams s'utilitzarà per a comunicacions amb tot el claustre i per a comunicacions entre etapes o comissions (ja no caldrà utilitzar altres aplicacions com Telegram o Whatsapp). Es pot descarregar com app en el mòbil.
LLIUREX 19
Al nostre centre utilitzem la versió 19 de Lliurex. Si vols formar-te ací tens enllaços interessants on podràs aprendre a utilitzar correctament esta sistema operatiu i eines i aplicacions que l'integren.
Eines bàsiques de LliureX. Ofimàtica, utilitats i accés a internet
Eines bàsiques de Lliurex. Aplicacions Educatives