Celebració del día de les capacitats

El dilluns 4 de desembre l’etapa de primària va celebrar el dia de les capacitats amb els nostres companys i companyes del CEIP Les Arenes.

En primer lloc Carolina ens va contar el conte de “Tanca els ulls” un conte que ens anima a veure més enllà del que els nostres ulls poden percebre, parla de l’empatia i de com dues persones poden percebre un mateix objecte d’una manera diferent.

Després vam rebre la visita d’Andrés.

Andrés és advocat, li agrada córrer maratons, fer triatlons, tocar la guitarra… i és cec.

Ens va explicar moltes coses del seu dia a dia, com es desplaça pel carrer ajudat del seu bastó, com tria la roba que es posa, com utilitza el mòbil, com llig a través del braille, etc.

Ens va contar l’important que van ser per a ell els seus amics, com gràcies a ells mai es va sentir a soles i va aconseguir aprendre a desembolicar-se a l’escola. Ens va animar a ajudar als nostres companys quan ho necessiten ja que els amics ens ajuden a superar obstacles i junts som més forts.

Al final de la seua xarrada vam veure un vídeo molt interessant de com realitza els triatlons.

Després vam fer diferents jocs; un d’ells va ser reconéixer als nostres companys a través de la veu; un alumne o alumna es col·locava d’esquena i havia d’endevinar que company o companya li estava parlant. L’altre joc va consistir a guiar a una companya o company que portava un antifaç per la classe, així hem aprés a com s’ha de guiar a una persona que no pot veure.

Finalment els alumnes van poder preguntar-li a Andrés tots aquells dubtes que tenien.

Volem agrair a Andrés la seua visita i la seua generositat en explicar-nos tantes coses de la seua vida i respondre pacientment totes les preguntes que li vam fer.