Erasmus+ Job shadowing Budapest

ERASMUS+ JOB SHADOWING BUDAPEST

La professora del departament de Dansa Clàssica del Conservatori Professional de Dansa de València, Àfrica Hernández, va fer la mobilitat del programa Job *hadowing Erasmus+, a Budapest (Hongria) del 19 al 23 de juny de 2023.

• 19 de juny de 2023: Entrada en la Hungarian Danse University i recorregut pel recinte. Assistència a la classe del 9é curs (classe de graduació) impartida per la Rectora de la Universitat Márta Fodor-Molnár, i a la classe de contemporània de Tamás Kristof Darai (al qual ja coneixia del ballet de l’Òpera d’Augsburg). Va ser molt emotiu el retrobament que vaig tindre amb la mestra Nóra Szönyi i la pianista Gita Reich.
Hungarian Dance University
Retrobament amb la mestra Nóra Szönyi i la pianista Gita Reich
Amb Tamás Kristof Darai
Espais de la Hungarian Dance University
  • 20 de juny de 2023: Àfrica Hernández impartix la classe de ballet clàssic acompanyada al piano per la mestra Gita Reich a l’alumnat de 3r a 8é curs seleccionat per a participar del 27 al 29 de juny, en l’European Danse Competition Brno 2023 (República Txeca). Retrobament amb les mestres Mária Aradi i Katalin Volf i la pianista Gita Reich. Assistència als assajos de les variacions que l’alumnat va ballar en esta Competició, sota la tutela del mestre Oláh Zoltán.
Trobada amb les mestres Mária Aradi i Katalin Volf i la pianista Gita Reich
Instalacions – aula ballet

Assistència a l’Òpera de Budapest per a veure ballar al Ballet Nacional Hongarés (Hungarian National Ballet).

• 21 i 22 de juny de 2023: vaig ser convidadona els dies que quedaven de la mobilitat, a continuar impartint la classe per a l’alumnat que va participar en el Concurs de Brno, al que vaig acceptar molt agraïda. A més de continuar veient els assajos de les variacions per a Brno, vaig assistir als assajos de la Gala de Graduació de l’alumnat del 9é curs dirigits per Márta Fodor-Molnár i per Macher Szilárd, que va abastar repertori clàssic i una peça contemporània de Tamás Kristof Darai.

• 23 de juny de 2023: Impartisc de nou la classe, i a més vaig poder veure la classe del vice-rector Macher Szilárd i mestre del 9é curs, i vaig assistir a l’assaig general de la Graduació del 9é curs. Vaig poder intercanviar coneixements, opinions i punts de vista sobre la dansa amb els diferents mestres amb els quals em vaig anar trobant.
Amb Szilárd Macher

Després d’haver impartit la meua última classe, al costat del mestre Oláh Zoltán i l’alumnat que va participar en el Concurs de Brno.

Va ser un plaer realitzar esta mobilitat en la Hungarian Dance University, on vaig fer, durant els anys 1996-98, els meus estudis de pedagogia-metodologia de la Dansa, i un postgrau.
Tornar a esta institució em va permetre observar classes i assajos, impartir classes, i conversar amb altres professors per a poder requerir conceptes i repertori que em permetera, en cas de considerar-ho pertinent, adaptar la metodologia i l’acompanyament musical que aplique en les meues classes a les característiques de l’alumnat.
Va ser molt emocionant retrobar-me amb les meues antigues mestres, i estic molt agraïda per l’atenció i el tracte rebut.
Ha sigut una experiència fantàstica i molt enriquidora!

Per cert… la ciutat de Budapest és preciosa!

África Hernández Castillo