Erasmus+ Job shadowing Charlon-Sur-Saone

LA MEUA EXPERIÈNCIA JOB SHADOWING
PAULA DE LA CONCEPCIÓN
CONSERVATORI REGIONAL LE GRAND CHALON, CHALON-SUR-SAONE, FRANÇA

La meua estada formativa en este Conservatori va ser fa un parell d’anys (del 13 al 17 de juny de 2022), i va suposar per a mi una experiència fantàstica. El meu interés en l’elecció d’este centre va ser per ser un centre públic com el nostre, on s’impartien classes de música, dansa i teatre. Volia veure com s’organitzaven les diferents classes, quins eren els seus continguts específics, en definitiva, veure un altre sistema i una altra metodologia.

Quan vaig arribar al Conservatori, vaig poder veure una escola multidisciplinària on es compartíen les instal·lacions amb l’alumnat de les diferents especialitats. A més, poseïa un xicotet teatre on poder realitzar esdeveniments amb les pròpies creacions coreogràfiques i musicals de l’alumnat, fomentant així el seu desenvolupament artístic i creatiu.

Les classes que vaig veure en el Conservatori teníen un programa concertat amb les escoles, actuant per tant com a eix vertebrador entre la dansa i l’educació. El sistema francés permet a l’alumnat poder compaginar estudis generals i artístics en horari de matins. Concretament els dimecres a França no hi ha classe en els col·legis.

Això em va semblar molt interessant, ja que s’aconseguix acostar la dansa a tot l’alumnat en fer que la educació artística s’integre dins dels programes formatius d’ensenyança obligatòria.

Va ser cridaner observar el plantejament dels diferents cicles i el seu sistema d’avaluació, ja que des del Ministeri de Cultura francés es facilita als conservatoris regionals les ferramentes pedagògiques avalades per professionals del sector de la dansa. En conjuminar criteris es desenvolupa una visió centralitzada de la dansa.

La meua estada formativa no sols em va aportar aprenentatges a nivell professional sinó també a nivell personal. Les docents del Conservatori francés em van brindar el seu suport i van compartir amb mi els seus sabers i la seua escola. A més, esta trobada va proporcionar el contacte que va fer possible que una d’estes docents fora convidada a l’any següent al curset d’estiu organitzat pel Conservatori de València.

Estic molt agraïda per haver pogut vivenciar i experimentar la dansa des d’un altre lloc. En visitar un altre país i una altra cultura, s’expandix la meua visió de la dansa, de les escoles i de les seues metodologies. Espere que estes accions pedagògiques i este projecte Erasmus continuen avant ajudant a tots els docents a compartir, conviure i establir ponts de coneixement a través de la dansa, perquè amb la dansa es contribuïx a millorar l’educació, en fer millors a les persones per a la vida i per a la societat.

València, 5 de juliol de 2024.