Erasmus+ Job shadowing Amsterdam

Blog del programa Job shadowing Erasmus+ del Conservatori Professional de Dansa de València a la ciutat d’Amsterdam (Països Baixos), del 10 al 14 de juny de 2024. Realitza la mobilitat, Amparo Zamora, professora del departament de Dansa Contemporània.

• 10 de juny de 2024: Arribada a l’“Academie voor Theater en Dans”. Visita pels voltants de l’escola acompanyada pel professor d’Arts Escèniques i col·lega Peter Van Roermund.

Després, reunió en el despatx de Damar Lamers, directora artística del DTD (Danse Teacher Department) i amb les directores artístiques d’ECDE Bojana Bauer i de SNDO Bojana Mladenovic.

Visita per les instal·lacions de l’escola.

• 11 de juny de 2024: Assistència a la classe de “Break” impartida pel professor Tim Krombout (DTD). Interessant aproximació a les acrobàcies del Break Danse en fusió amb Dansa Contemporània. Assistència a la classe de Hiphop impartida pel professor Anthony Pinas (DTD). Hiphop en estat pur.
  • 12 de juny de 2024: Assistència a la classe de Dansa Contemporània impartida per la professora Faizah Grootens (DTD). Treball intens i molt inspirador. Assistència a la classe de Clàssic per a Contemporani impartida pel professor Peter Koopers (DTD). Interessant observar a l’alumnat de Dansa Contemporània treballant Dansa Clàssica. Assistència a la performance “Student Projects ECD1 (Expanded Contemporary Danse primer curs). Cinc treballs molt interessants creats col·lectivament per l’alumnat.
Cartell promocional
  • 13 de juny de 2024: Assistència a la classe d’Improvisació impartida per la professora Merel Lamers (DTD). Interessant i personal plantejament del treball.
Amb Merel Lamers

Assistència a la classe de Danses Africanes impartida per Ayaovi Kokousse (DTD). Energia, ritme, moviment, entusiasme i punts de trobada entre la Dansa Contemporània i les Danses Africanes. Trobada amb la professora Lot Siebe (DTD) per a mostrar-me el llibre titulat “Contemporary African Danse Deconstructed”, escrit per Patrick Acogny. Publicació pròpia del DTD, del qual Lot Siebe ha sigut coordinadora i co-editora. Assaig General del projecte “Meristem” (DTD1). Vint estudiants-vint coreografies. Propostes molt diverses.

“Bellywhether” (SNDO1 – BA in Choreography). Propostes creatives de l’alumnat, molt personals i realitzades en diferents espais de l’escola

• 14 de juny de 2024: Assistència a l’assaig del projecte de graduació de l’alumnat de DTD4. Coreògrafs externs: Alesya Dobish i Simon Bus. Només puc dir que em va encantar el treball que proposaven, creatiu, envolupant i ben interpretat. Trobada amb Damar Lamers per a tancar la mobilitat
Decoració de la cafeteria amb fotografies d’espectacles de dansa

Ha sigut una experiència molt satisfactòria i enriquidora en tots els aspectes, tant a nivell personal com professional. He tingut un gran acolliment per part de tot l’equip docent i artístic. També m’agradaria destacar les fantàstiques instal·lacions del centre, molt inspiradores per al desenvolupament artístic, així com el gran nivell professional dels seus integrants. Espere que la mobilitat Erasmus+ que he dut a terme puga obrir les portes a futurs intercanvis.

Amparo Zamora