Un cafís de premis per a l’alumnat del Ferrer i Guàrdia

La primavera ha omplit de literatura les nostres aules gràcies als certàmens convocats pels departaments de llengües amb motiu del Dia del Llibre, els quals se sumen als de la Fundació Sambori i l’associació AMIC-Ficcions.

Quant als premis anuals del departament de Valencià, us deixem ací els noms de les persones que han guanyat en cada modalitat:
• Conte: Júlia Guia i Ferre (1r ESO B) i Ruth Revert Pons (4t B)
• Assaig: Fàtima Añó Álvaro (4t B)
• Videolit d’un poema de V. Andrés Estellés: Marc Salvador Gómez (2n B) i Mariana Stepanenko (4t PDC)
• Poesia a imitació de V. Andrés Estellés: Eva Esteve Ortega (1r C) i Sofia Monleón Vicente (4t B)

Enguany dues de les modalitats han tingut com a referència la poesia d’Estellés ja que commemorem el centenari del seu naixement. És per això que aprofitàrem els actes del Dia del Llibre per homenatjar-lo amb la recitació del poema M’agrada molt la vida (Obra completa IV, Horacianes) en les diverses llengües de l’alumnat nouvingut.

Pel que fa al premi de narrativa AMIC-Ficcions, la nostra alumna Ruth Revert ha sigut distingida per segon any consecutiu. Aquesta vegada ha sigut finalista d’honor per la província de València gràcies al seu relat La cosina gran. L’acte de lliurament es va celebrar el passat 14 de maig al teatre Micalet, on familiars, docents i joves compartiren nervis i alegria entre aplaudiments al talent creatiu.

I finalment, també estem d’enhorabona pel que fa a les distincions que la Fundació Sambori ha atorgat a dues de les nostres alumnes: Eva Esteve Ortega, guanyadora del premi comarcal del Primer Cicle d’ESO amb el relat “La casa de la pau” i Paulova Furió Forés, guanyadora del primer premi del País Valencià en la modalitat de Batxillerat i Cicles Formatius amb el relat titulat «Matèria de Bretanya de la meua àvia Dolores Santamaria». L’acte de lliurament es va celebrar a l’Aula Magna de la Universitat Miguel Hernández, d’Elx el passat 18 de maig.