L’alumnat de 1r ESO denuncia que no tenim un Planeta B

La darrera setmana de febrer, l’alumnat de 1r ESO de l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia ha participat en el taller Planeta B organitzat per IVC-La Filmoteca amb la col·laboració de la Direcció General de Canvi Climàtic.

Aquesta activitat complementària de l’àmbit sociolingüístic ha proposat a l’alumnat usar l’animació cinematogràfica per a comprendre l’activisme ecologista al voltant de la idea narrativa que només tenim un planeta (no hi ha Planeta B) i que necessitem un pla urgent per a salvar-lo.

Dividits per grups, han produït xicotets clips d’animació amb la tècnica stop motion on han expressat que la humanitat necessita un pla urgent per a evitar la crisi climàtica. Coherentment han emprat únicament materials reciclats, com taps de plàstic, ampolles, papers usats i suros per a crear les animacions.

El professorat de l’àmbit ha estat acompanyat per María Bargiela, ex alumna de l’Institut que ha estat realitzant les seues pràctiques del Màster Universitari en Professorat d’Educació Secundària de la Universitat de València.

De aquesta participació en el programa “Planeta B”, i reflexionar sobre l’impacte de l’èsser humà en la natura i col·laborar amb l’edició d’un vídeo sobre aquest tema, compartim el resultat.

Enllaç al vídeo