IMPORTANTE: PER MOTIVOS DE AFORO, SOLO ESTARÁ PERMITIDA LA ENTRADA AL RECINTO DE DOS MIEMBROS POR FAMILIA.
SENSOR PER MESURAR LA CALOR EXTREMA
El Centre d’Estudis Ambientals de la Mediterrània (CEAM), en col·laboració amb la Conselleria de Medi Ambient i amb la intenció de formar part d’un nou projecte internacional dins del Programa Europeu INTERREG NEXT-MED, pretén abordar instal·lacions pilot per a l’avaluació i l’adaptació de espais urbans clau en l’augment de la resiliència urbana davant l’increment de la calor extrema. El nostre centre ha estat escollit per instal·lar un sensor. S’instal·larà a una de les tanques perimetrals del pati.
Avaluació del projecte «Hort escolar»
Al nostre hort ecològic escolar hem avaluat el procés d’execució i manteniment de l’hort, la resposta dels alumnes, com és el grau d’atenció o la implicació i també hem avaluat l’aprenentatge dels alumnes: cultiu d’hortalisses, les relacions dels éssers vius am l’ecosistema, les relacions de la salut amb l’alimentació, entre d’altres. D’esta manera hem valorat si els coneixements van augmentant al llarg del curs.
L’aprenentatge de procediments i actituds de l’alumnat l’hem basada en una avaluació contínua i l’observació del treball dels alumnes tant en l’hort com a l’aula.
L’hort escolar ha aproximat la natura a l’alumnat i hem configurat un paratge d’aprenentatge amb un gran nombre d’oportunitats pedagògiques. Ens ha donat la possibilitat de treballar aspectes com l’ecologia, l’estudi dels éssers vius, el reciclatge, les eixides al medi i acostar l’assignatura de Coneixement del medi a la realitat de l’alumnat.
L’aprenentatge en l’hort ha sigut un procés social on l’alumnat, en comunicació amb el medi ambient, amb els companys, amb el mestre i mitjançant l’experimentació, ha connectat les seues experiències amb els seus coneixements previs i educatius.