Avaluació del projecte «Hort escolar»

Al nostre hort ecològic escolar hem avaluat el procés d’execució i manteniment de l’hort, la resposta dels alumnes, com és el grau d’atenció o la implicació i també hem avaluat l’aprenentatge dels alumnes:  cultiu d’hortalisses, les relacions dels éssers vius am l’ecosistema, les relacions de la salut amb l’alimentació, entre d’altres. D’esta manera hem valorat si els coneixements van augmentant al llarg del curs.

L’aprenentatge de procediments i actituds de l’alumnat l’hem basada en una avaluació contínua i l’observació del treball dels alumnes tant en l’hort com a l’aula.

L’hort escolar ha  aproximat la natura a l’alumnat i hem configurat un paratge d’aprenentatge amb un gran nombre d’oportunitats pedagògiques. Ens ha donat la possibilitat de treballar aspectes com l’ecologia, l’estudi dels éssers vius, el reciclatge, les eixides al medi i acostar l’assignatura de Coneixement del medi a la realitat de l’alumnat.

L’aprenentatge en l’hort ha sigut un procés social on l’alumnat, en comunicació amb el medi ambient, amb els companys, amb el mestre i mitjançant l’experimentació, ha connectat les seues experiències amb els seus coneixements previs i educatius.

Robot educatiu Blue-Boot:  Llenguatge de programació basat en blocs, tipus Scrach.

Arribem al final de l’aventura de programació del robot educatiu Blue-Boot !

La tasca final ha consistit a conéixer i treballar el llenguatge de programació per blocs amb Scratch, com s’estructura i les seues pestanyes: crear un nou projecte, cancel·lar-lo, guardar-lo i els diferents codis, fons , objectes i extensions que podem utilitzar per a crear les nostres animacions.

Una vegada hem conegut la interfície de Scrach, com s’estructura i les seues pestanyes, hem creat la nostra animació per al robot Blue-Boot per mitjà de la app i la connexió Bluetooth.

Hort escolar. Tomaques amb podridura apical.

Es tracta d’una fisiopatía habitual en la tomaca i els seus cosins (pimentó, albergínia…), que es coneix popularment com a “malaltia de la pesseta” i, de forma més tècnica, com a “podridura apical”. El símptoma principal és que les tomaques presenten el “cul negre”, com es pot apreciar a la foto. No és en realitat una malaltia, sinó una fisiopatía causada per la falta de calci en les nostres plantes. El calci és essencial en els processos de desenvolupament de les plantes formant part de la integritat de la membrana cel·lular.

Com hem vist este procés patològic, físic i químic, que tenen lloc en els organismes vius durant la realització de les seues funcions, és degut a la falta de calci i per tant la solució és proveir d’un suplement de calci a les plantes.

Esta activitat ens ha servit per a fer un treball transversal en relació amb:

• La salut: Hem treballat la importància d’una dieta saludable, variada i equilibrada que ens aporte les calories, proteïnes, hidrats de carboni, lípids, minerals, vitamines, aigua i fibra en funció de l’edat, el sexe, l’etapa de desenvolupament, etc., per a evitar situacions de malnutrició, tant per excés, com per defecte, que deriven en possibles malalties.
  • Les matemàtiques: Ja que l’aportació de calci ha de ser mesurat ja que tant la falta de calci com l’excés són perjudicials per a l’ésser viu i per tant hem hagut de llegir les instruccions d’aplicació i aportar a la terra el que ens indiquen, 2 mil·lilitres de calci per litre d’aigua, utilitzant mesures com el litre i el mil·lilitre de manera significativa.

Esperem que les cures al nostre hort escolar ecològic donen els seus fruits, com ja podem veure en les plantes de tomaques i de pimentons.

PROJECTE:EL MEU CENTRE EN TRANSICIÓ. SESSIÓ DE CLOENDA

Aquesta ha sigut la sessió de tancament del projecte » El meu centre en transició» del curs 23-24.

La sessió ens ha servit de reflexió i avaluació de tot allò aprés i en la realització d’un mural col·laboratiu que representa els nous hàbits adquirits pel nostre alumnat.

Gràcies Josep i Núria per la vostra tasca. Esperem repetir el proper curs.

PROJECTE 3XLAIGUALTAT. ANA GÓMEZ

«3XLAIGUALTAT» és  un programa que ha tractat de promoure la inclusió de les dones i les xiquetes en l’esport entre l’alumnat de cinqué i sisé de primària .

El programa es va iniciar al mes d’abril amb un taller  sobre conceptes bàsics d’igualtat i una xarrada col·loqui sobre figures en l’esport femení com  Ana Gómez, esportista referent d’aquest projecte.

En la 2a sessió  s’ha desenvolupat un  fantàstic torneig 3×3  a la pista de bàsquet  de la nostra escola entre alumnat de 5é i 6é.

Ha sigut una jornada  molt emocionant on tots i totes han gaudit  d’un matí de convivència i d l’esport. Us deixem un vídeo resum d’aquesta jornada d’esport.