Projecte audiovisual accessible: Música a l’escola

Durant el curs escolar 2020/21, al Col·legi Públic d’Educació Especial Miquel Burguera de Sueca (València) hem desenvolupat un Projecte d’Innovació i Investigació Educativa relacionat amb la millora de les destreses comunicatives a través del joc i les arts escèniques amb l’alumnat amb diversitat funcional.

L’objectiu principal del projecte ha consistit en la realització d’una classe accessible i interactiva al voltant del tema de la música per a altres escoles d’educació especial a través de la plataforma de videocomunicació CicoWebex.

IMG_20210423_151918
20210423_091909

En aquesta classe virtual hem oferit continguts curriculars bàsics com per exemple les notes musicals, els diferents tipus d’instruments i alguns estils musicals. Tot açò presentat amb el Marc d’Accessibilitat Universal amb 4 mesures de suport: subtitulat, llengua de Signes, pictogrames i audiodescripcions.

Actualment, oferim la classe completa en format no interactiu mitjançant el visionat d’un vídeo que inclou tots els continguts i que s’ofereix en 5 formats d’accessibilitat (universal, auditiva, visual, cognitiva i sense adaptacions) per a que qualsevol centre, associació o entitat puga fer-ne ús quan ho desitge.

Per a fer possible aquest projecte hem comptat amb el suport de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana així com de l'Associació de Mares i Pares dels Alumnes del propi centre. Igualment, també hem comptat amb l’entitat “Hazlo Accesible” encarregada de formar i assessorar al professorat del centre per realitzar aquesta innovadora proposta audiovisual interactiva, inclusiva i accessible.

Si desitgeu conèixer aquesta proposta educativa, podeu fer-ho adreçant un correu electrònic al CEE Miquel Burguera (46008108@gva.es) i vos facilitarem l’accés als continguts privats únicament disponibles baix demanda i autorització.