conv_2024

“ ROBÒTICA, CONSTRUCCIÓ I PROGRAMACIÓ DE ROBOTS”

En l’era digital en la qual vivim és fonamental preparar les noves generacions amb habilitats rellevants i necessàries per a prosperar en un món tecnològic en constant evolució. La robòtica educativa emergeix com una poderosa eina per a introduir els xiquets en l’apassionant món de la tecnologia, la programació i l’enginyeria des d’una edat primerenca. 

La robòtica pretén l’aprenentatge a través de la tecnologia i més concretament a través dels robots. Els robots es converteixen en una eina pedagògica de primer nivell. 

Amb la construcció de robots l’alumnat aprendrà conceptes especialment de la metodologia STEAM, sobretot conceptes matemàtics i científics. Alhora el treball de robòtica també tindrà un component interdisciplinari amb aprenentatges en àrees tan diverses con les matèries lingüístiques, música o l’educació física que desenvolupen aspectes com el pensament lògic, la imaginació i la lingüística. 

La finalitat de la posada en marxa del projecte de robòtica busca un aprenentatge on es el propi alumnat el que construeix el seu propi aprenentatge a través de l’experimentació.  

OBJECTIUS

El present projecte té com a objectiu principal proporcionar als estudiants d’educació infantil i primària una experiència enriquidora i divertida en el camp de la robòtica, amb l’objectiu de cultivar habilitats fonamentals per al seu desenvolupament acadèmic i professional futur. A través d’una combinació d’activitats pràctiques, projectes creatius i reptes estimulants, busquem promoure el pensament crític, la resolució de problemes i la creativitat, mentre es fomenta una actitud positiva cap a la tecnologia i la innovació. 

Els objectius generals que pretén desenvolupar el programa d’innovació són els següents:

– Introduir conceptes bàsics de robòtica i programació de manera lúdica i accessible per als xiquets 

– Fomentar el desenvolupament del pensament i la resolució de problemes a través de la robòtica. 

– Promoure el treball en equip i la col·laboració entre els estudiants per resoldre desafiaments de programació i disseny de robots. 

– Desenvolupar habilitats de programació mitjançant l’ús de llenguatges visuals o de blocs, adaptats a l’edat i al nivell dels estudiants. 

– Estimular la creativitat i la innovació en permetre a l’alumnat dissenyar, construir i personalitzar els seus propis robots. 

– Integrar la tecnologia al currículum escolar per millorar la comprensió de conceptes en àrees com matemàtiques, ciències i tecnologia. 

– Fomentar la resolució de problemes del món real mitjançant l’aplicació de conceptes de robòtica en situacions pràctiques i projectes. 

– Desenvolupar habilitats de pensament crític en analitzar el funcionament i el rendiment dels robots, així com en identificar i corregir errors. 

– Promoure una actitud positiva cap a la tecnologia i l’enginyeria, inspirant a l’alumnat a explorar curses STEM en el futur. 

– Preparar els estudiants per al món digital del segle XXI, dotant-los d’habilitats i competències rellevants per al futur acadèmic i professional. 

Este projecte ha rebut una subvenció per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat.

L’alumnat de cinqué ha estat treballant el projecte de robòtica ” els insectes”. Al llarg del segon trimestre han aprés a programar el robot per a que es moga com un cotxe teledirigit, i com a tasca final ham dissenyat i construït el seu propi robot en forma d’insecte.Per finalitzar, han fet una carrera d’insectes ben divertida.

Treballar amb robots com els Bee-Bots en l’etapa d’educació infantil aporta múltiples avantatges, tant a nivell cognitiu com emocional i social. Aquests robots són una eina molt potent per introduir el pensament computacional d’una manera lúdica i adaptada a l’edat.

Els avantatges més destacats són:

-Desenvolupament del pensament computacional

-Millora de les habilitats motrius i espacials

-Foment de la cooperació i el treball en equip

Increment de la motivació i la curiositat

Així doncs,el nostre centre sempre hem fet una aposta per fer activitats amb alumnat de nivells diferents de forma conjunta.Quan es treballa de forma conjunta alumnat d’infantil i alumnat més major amb activitats com les de Bee-Bots, es generen beneficis molt enriquidors per ambdues etapes educatives, tant a nivell pedagògic com emocional i social. Aquesta metodologia és molt potent en el marc de l’aprenentatge entre iguals i el treball cooperatiu interetapes.

Altra de les activitats que hem realitzat ha estat el disseny del nostre propi planeta. Treballar la part creativa conjuntament amb la robòtica és fonamental, sobretot en etapes educatives com perquè permet convertir l’aprenentatge tecnològic en una experiència rica, significativa i globalitzada. La creativitat dona vida a la tecnologia i la transforma en una eina per expressar, imaginar i innovar.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies