Acte del 25 de novembre “Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona”

Hui s’ha realitzat en el centre, l’acte del “Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona”. En ell s’ha llegit el manifest d’aquest dia, s’ha realitzat la lectura dels treballs guanyadors de la II Edició del concurs de microrelats del dia de l’eliminació de la violència contra la dona i s’ha guardat un minut de silenci, en senyal de respecte, duel i compromís, per totes les víctimes que han patit i per les quals ho continuen patint.

D’altra banda, l’alcaldessa d’Orihuela ens ha visitat, i els alumnes de 3r de l’ESO li han realitzat una entrevista, per a conéixer com afronta la nostra ciutat aquest greu problema.

En l’IES Les Espeñetas, entenem la violència cap a la dona i les xiquetes, com tot acte de violència física i psicològica, incloses les agressions a la llibertat sexual, les amenaces, la coaccions o la privació arbitrària de la seua llibertat.

El nostre alumnat, el nostre professorat i tota la comunitat educativa, que forma l’IES “Les Espeñetas”, assumim el nostre compromís personal, de lluitar contra tota mena de violència, denunciant les agressions, fent costat a les víctimes, no romanent en silenci davant la violència i transmetent a les generacions futures, el respecte i la igualtat de dones i homes.

Al llarg de la setmana, l’alumnat, el professorat i tot el personal del centre, han treballat intensament en la preparació d’aquest acte, a través de diferents activitats( murals, fotografies, concursos, entrevistes, manifestos, relats, dissenys de logos, etc…)