Learning to Live Together in Peace and Harmony. 2019/2021

ID Project: 2019-1-UK01-KA229-061400

Learning to live together in peace and harmony és un procés dinàmic, holístic i durador en el temps que desenvolupa la comprensió, el respecte mutu, la responsabilitat social, la preocupació pels altres, la solidaritat i la compassió.

L’harmonia, la tolerància i l’acceptació de la diversitat entre els individus i els grups (ètnics, socials, culturals, religiosos, nacionals i regionals) s’apliquen juntes per a solucionar els problemes i per a treballar cap a una societat justa, lliure, pacífica i democràtica. Es requerix una certa qualitat en les relacions a tots els nivells per a aprendre a viure junts en pau i harmonia. I este procés comença pel desenvolupament de la pau interior de l’ànima i la ment de l’individu en la carrera cerca de la veritat , el coneixement i la tolerància de totes les cultures.

Segons l’eslógan de la Unió Europea “La unitat és la diversitat”, la comprensió mútua i la tolerància són un assoliment per a promocionar la identitat europea. Este projecte multilateral oferix una gran oportunitat als estudiants d’aprendre i acceptar les diferències entre les cultures. Els permetrà prendre consciència dels seus propis valors i dels dels països socis.

L’objectiu principal del projecte és educar als individus, acostant-los amb respecte i tolerància cap a les diferents cultures, reconeixent i valorant la riquesa cultural i la diversitat, entenent la cultura com una àrea de creativitat sense límits i creient en la necessitat d’una riquesa i una societat sostenibles.

Més concretament, estos són els objectius:

• Compartir la visió del món, entendre i aprendre d’aquells que veuen el món des d’una perspectiva diferent.
  • Identificar similituds i diferències entre les diferents cultures, tradicions i percepcions.
  • Arribar a l’acord que les disputes no es resolen amb violència.
  • Ajudar a organitzar la diversitat cultural de manera democràtica, fent els ajustos socials i polítics que siguen necessaris.
  • Acostar postures entre els qui entenen la diversitat com una amenaça i els qui la veuen com una forma d’enriquiment.
  • Compartir les millors pràctiques, especialment en l’àrea del diàleg intercultural, l’organització democràtica d’una societat diversa i la promoció de la cohesió social.

Aprendre sobre la diversitat cultural ensenyarà als joves a vivr i treballar junts en comunitats diverses, tant als seus països com en la resta del món. També els ajudarà a desenvolupar la seua identitat i sentit de pertinença, que són essencials per al benestar personal i l’assoliment d’una societat cohesionada i fructífera.

El grup objectiu d’este projecte són els estudiants, que són els amos del futur. Per això, totes les nostres activitats estan orientades cap a ells i requerixen de la seua participació. L’objectiu d’estes activitats és capacitar a l’alumnat participant per a adquirir el coneixement i les habillidades que necessitaran en el futur.

Així, els alumnes tindran mires més àmplies i s’interessaran per les altres cultures a través de les experiències que visquen en el projecte. Esepramos que aprofiten les oportunitats que la Unió Europea els oferix i es convertisquen en ciutadans europeus madurs que comprenguen l’abast dels problemes d’Europa i del món.

A més de tot això, estos són els resultats esperats:

• Desenvolupar en els individus les destreses de comunicació interpersonal per a promocionar el coneixement, l’acceptació i la tolerància.
  • Conscienciar sobre la solidaritat entre els éssers humans, independentment de la raça, la religió, el credo o la cultura.
  • Millorar la qualitat de les relacions humanes a través del sentit de la dignitat i la igualtat, la confiança mútua i el respecte per les creences i les cultures dels altres.
  • Desenvolupar la presa de decisions democràtica i efectiva que conduïsca a l’equitat, la justícia i la pau.
  • Promocionar la participació activa en tots els aspectes de la vida social i assegurar la llibertat d’expressió, de creença i de culte.