TALLERS DE SENSIBILITZACIÓ

Aquests dies hem realitzat en el nostre col·le una jornada de sensibilització amb els xiquets i xiquetes d’un altre col·le del barri.
Aquesta experiència no sols va ser divertida i enriquidora, sinó que també ens va recordar la importància de la dansa i la música en el desenvolupament integral dels tots els xiquets i xiquetes.
En aquesta jornada s’han realitzat dues activitats: Dancing i Batukada.
El Dancing és una activitat que realitzem cada divendres en el nostre col·le, i vam voler compartir-la l’alumnat de l’altre col·le. La dansa, més que una simple activitat física, és una expressió d’emocions, cultura i comunitat.
No sols fomenta l’activitat física i la coordinació motora, sinó que també promou la inclusió i l’autoexpressió. Independentment de les habilitats individuals, cada alumne troba el seu lloc en la pista de ball, on se celebra la diversitat i s’enforteixen els llaços d’amistat.
D’altra banda, la Batukada és una experiència col·lectiva que fusiona ritme, percussió i energia contagiosa. Els xiquets i xiquetes, armats amb tambors i somriures, es van submergir en el fascinant món de la percussió, explorant nous sons i creant melodies de manera col·laborativa.
En participar en una aquesta activitat, tot l’alumnat aprén a escoltar, a seguir el ritme i a treballar en sincronia amb la resta, enfortint així el seu sentit de pertinença i cooperació.
En resum, la nostra jornada de sensibilització no sols va ser una oportunitat per a aprendre i divertir-se, sinó també un recordatori de la importància de promoure la inclusió i la diversitat a l’aula. Tant el Dancing com la Batukada són eines poderoses que ens permeten connectar amb els nostres estudiants de manera significativa, celebrant els seus talents únics i fomentant un ambient de respecte i acceptació mútua.