Primària de 6 a 8 anys

Els 6 anys és l'edat de començament de l'ensenyament obligatori i encara que la gran majoria dels xiquets/es estan escolaritzats des dels 3 anys, aquest és el moment d'inici de l'Educació Primària.

El pas a l'Educació Primària implica un gran canvi.  Tant família com professorat comencem a demandar d'ells més responsabilitat, control, capacitat per a planificar-se, etc.

La maduresa cerebral que es produeix entre els 6 i els 8 anys permetrà que els xiquets/es responguen a aquestes noves demandes acadèmiques i personals.

No obstant això, no hem d'oblidar que continuen sent xiquets/es, el joc encara és una necessitat per a completar el seu desenvolupament.  Per a ells, el joc és una manera d'aprendre.

Característiques de l’alumnat de 6 a 8 anys.

Entre els 6 i els 8 anys es donen per suposades el desenvolupament i control de determinades habilitats:

• El control d'esfínters és total.
  • La pronunciació de tots els sons de la nostra llengua és igual a la d'un adult .
  • Coneixen totes les lletres i els números, la qual cosa els permet amb temps fer una lectura fluida.
  • La capacitat d'atenció sostinguda els possibilita fer una mateixa tasca de forma prolongada fins que l'acaben, etc.

De les habilitats esmentades, no tots els xiquets/es adquireixen el control a la mateixa edat. Hi ha alguns als quals els porta una mica més de temps que a uns altres.

A vegades es produeixen reculades en el desenvolupament evolutiu del xiquet degut a circumstàncies externes: que haja nascut un germà, un canvi de col·legi, de casa o simplement el passe a primària, que implica altres professors i una altra forma de funcionament.

Com és el desenvolupament físic i social del xiquet de 6 a 8 anys?

Entre els 6 i els 8 anys el xiquet és més autònom a nivell motor i inicia una primera independència a nivell emocional.

El seu desenvolupament físic li permet realitzar quasi qualsevol exercici que es propose i li encanta participar en activitats individuals i, sobretot, grupals.

Les relacions socials són també una necessitat vital que cobra molta importància ja que es recolzen en els amics per a generar aqueixa primera independència.

Com és el desenvolupament intel·lectual  i emocional del xiquet/a de 6 a 8 anys?

Aquesta etapa és, en definitiva, important a nivell de desenvolupament intel·lectual per totes les capacitats que aconsegueixen la seua maduresa (atenció o memòria) i per l'adquisició d'uns bons hàbits d'estudi i estratègies d'aprenentatge.

És el moment on els xiquets assagen una primera independència de les seues figures d'inclinació amb experiències socials que influiran en el desenvolupament de la seua autoestima i els complexos.