Senyes d’identitat

El nostre col·legi, a través del treball desenvolupat pel professorat i la col·laboració amb les famílies, pretén ser una escola propera a l’entorn que l’envolta, donant resposta a les necessitats de cada alumnat de forma inclusiva, fomentant la participació democràtica i/o de consens de tots els seus membres i, on es valora l’esforç i el respecte en el treball diari. Som un col·legi públic de tots i per a tots.

Per a aconseguir aquest propòsit, estarem dins del marc que assenyalen els valors, objectius i prioritats d’actuació que ens defineixen:

  1. Col·legi plurilingüe: 
  • D’acord amb el programa lingüístic autoritzat, l’escola realitza l’aprenentatge de la lectura i escriptura en les dues llengües cooficials de la Comunitat Valenciana. El centre educatiu compta amb el programa PEPLI en Infantil i Primària, complint amb el percentatge votat per les famílies per a vehicular el castellà, el valencià i l’anglés a les diferents matèries que s’imparteixen en el Centre.
  • El nostre objectiu final és que l’alumnat obtinga un correcte domini oral i escrit del valencià i castellà, a més d’una competència comunicativa òptima en llengua anglesa.
  1. Col·legi competencial:

Es buscarà potenciar el desenvolupament de les competències bàsiques de  l’ alumnat, partint de les seues capacitats i interessos, per a ajudar-los a desenvolupar-se en un món globalitzat, interactiu i centrat en el coneixement. Per això, acompanyarem  al nostre alumnat en el seu procés de construcció com a persona plena, afavorint en la seua formació:

  • La capacitat crítica, racional i creativa.
  • La competència de “aprendre a aprendre”.
  • El compromís ètic i de valors amb el seu entorn personal, local i global.
  1. Línia metodològica:  

Anirà enfocada de la següent manera:

  • Fomentar els hàbits positius de respecte, tolerància, solidaritat, responsabilitat i esforç.
  • Propiciar una educació Integral de l’alumnat que tinga en compte tant l’aspecte intel·lectual i competencial, com els valors fonamentals per al desenvolupament harmònic de la seua personalitat.
  • Respectar el nivell i el ritme personal de cada alumne/a evitant tota classe de discriminació.
  • Partir de la base cultural i dels coneixements previs que tinga l’alumnat per a adequar el procés d’ensenyança – aprenentatge.
  • Relacionar els continguts amb la realitat més pròxima d’aquests (aprenentatge significatiu).
  • Desenvolupar el sentit crític de l’alumnat i la capacitat de debatre respectuosament.
  • L’ordre i el bon clima de treball, que són necessaris per a realitzar aquesta labor, es basaran en el respecte mutu, el diàleg, la reflexió, la tolerància, la col·laboració i la mediació.
  • L’Avaluació tindrà caràcter formatiu, processual i orientador, fent a l’alumnat conscient i partícep dels seus progressos i metes a aconseguir durant tot el procés d’aprenentatge. Es donarà valor a tots els processos desenvolupats per cada alumne/a en funció del seu nivell de competències.
  • Col·legi digital: Les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) seran un mitjà a través del qual desenvolupar la competència digital de l’alumnat. Així, la utilització de metodologies actives i eines adequades serà una manera d’actuar habitual.
  • Es fomentarà l’educació emocional, a través de programes específics en Educació Infantil i Primària, perque els aprenentatges siguen efectius i significatius.
  • El valor ecològic i cura mediambiental es desenvoluparà integrant l’hort escolar (col·legi ecològic) en les activitats programades a nivell d’aula i en les activitats complementàries que organitza el col·legi de forma gratuïta després del servei de menjador escolar. Es fomentarà el reciclatge a les aules, menjador escolar i l’ús del punt de recollida de piles centralitzat en consergeria.
  • Educació Infantil treballarà a través de metodologies actives (treball per projectes). A més, en Educació Primària, es fomentarà la inclusió gradual d’aquestes metodologies actives com a resposta a l’atenció a la diversitat.
  1. Col·legi mediador i plural: 
  • L’educació i la convivència tindran lloc en un marc de solidaritat, tolerància i respecte a la llibertat, la personalitat i les conviccions de cadascun.
  • Es fomentarà la resolució pacífica de conflictes entre igualés a través de processos de mediació, on es pose en relleu tota classe d’emocions que ajuden el creixement personal de l’alumnat.
  • L’alumnat de cinquè i sisè participarà de forma activa a través del programa Alumnat Observador de la Convivència, regulat en el RRI.
  • Es potenciaran els valors necessaris per a una bona convivència escolar tant dins com fora de l’aula. Se crearan dinàmiques de grup on es prenga consciència de la necessitat de normes que regulen la vida col·lectiva i el seu compliment.
  1. Col·legi coeducatiu i compensador de desigualtats: 
  • Per a donar resposta a les característiques del nostre alumnat, duem a terme una educació per a la igualtat, sense discriminacions per raó de raça, ètnia, sexe, edat, religió, llengua, nivell social o cultural i procedència geogràfica, al mateix temps que s’exerceix una acció compensatòria de les desigualtats.
  1. Col·legi esportiu: 
  • Som un col·legi promotor de l’activitat física i l’esport, per tant, a través de les activitats programades en la PGA es fomentarà la superació, perseverança, igualtat, respecte, esportivitat, solidaritat i companyerisme, èxit personal i col·lectiu, entre altres.
  1. Col·legi democràtic | Modalitat de gestió institucional: 
  • El centre durà a terme una gestió participativa a través dels seus organismes representatius i afavorirà les relacions amb les institucions de l’entorn. Ens basem en el principi de participació democràtica, afavorint la col·laboració, l’aportació d’iniciatives i propostes i el repartiment de responsabilitats entre els membres de la Comunitat Educativa (pares, mares, alumnat, personal no docent i professorat).
  • Sempre que siga possible, en primer lloc, s’intentarà arribar als acords de forma consensuada.
  1. Col·legi obert i pròxim:
  • El col·legi es troba obert a l’actuació, col·laboració i utilització de les instal·lacions per totes aquelles institucions, organitzacions o empreses de caràcter públic i privat que contribuïsquen al compliment de les línies educatives que en aquest document es defineixen

9. Col·legi inclusiu:  

  • La nostra escola s’encamina al desenvolupament d’un model inclusiu, fent efectius els principis d’equitat i igualtat d’oportunitats en l’accés, la participació i el progrés de tot l’alumnat, afavorint la igualtat i la plena inclusió de tot l’alumnat, en especial d’aquell que es troba en situació de major vulnerabilitat o d’exclusió social. 

 


TORNE A INFORMACIÓ GENERAL DE CENTRE