PROJECTE REACCIONA PEL CORRIOL CAMANEGRE

L’alumnat de segon i tercer cicle de Primària han participat al projecte Reacciona pel Corriol Camanegre.

El projecte consisteix en conéixer l’hàbitat, característiques i debilitats del Corriol Camanegre, una au autòctona en perill d’extinció.

Dins de l’estudi d’aquesta au, hem fet diferents activitats, totes elles dinamitzades per María Antón Tello, tècnic de la Seo Bird Life de la Delegació de la Comunitat Valenciana.

En primer lloc, María ens va fer una xarrada explicativa sobre el Corriol Camanegre a l’alumnat de 3r, 4t, 5é i 6é.

El següent dia, l’alumnat de 5é i 6é de Primària anà al sistema dunar de la platja del Dosser a fer diverses activitats de camp. Per una banda, vam plantar dues tipus de plantes autòctones per ajudar a regenerar les dunes.

En acabar, vam fer una neteja dels residus que els humans deixem a les nostres platges. En menys d’una hora recolectàrem 25 kg de fem!!

Per últim, vam eliminar de les dunes una planta invasiva que es propaga amb molt facilitat: l’ungla de gat. D’aquest planta vam retirar 285 kg!