El Projecte d’Innovació FLABIOL 2023/2024 té com a finalitat promoure el coneixement del flabiol i impulsar la seua introducció als centres d’Educació Primària de titularitat de la Generalitat Valenciana, partint de l’alumnat de tercer de Primària.

Aquest projecte busca crear entorns de treball col·laboratius que unisquen l’educació musical i el coneixement i la difusió del patrimoni musical valencià amb els següents objectius:

1. Difondre el patrimoni musical valencià d’arrel tradicional mitjançant el coneixement i la pràctica del flabiol.
  2. Promoure l’educació musical a partir de la pràctica del flabiol, bé des del temps lectiu destinat a l’àrea de música i dansa, bé des de l’horari destinat a la realització de projectes interdisciplinaris.
  3. Conéixer les característiques fonamentals del flabiol: història, digitació, execució del so, registre, tonalitats, etc.
  4. Posar a l’abast de professorat i alumnat recursos didàctics que permeten la interpretació, individual o col·lectiva, d’un repertori variat de cançons, fent especial insistència en el repertori tradicional valencià.
  5. Fomentar entre l’alumnat la convivència, el companyerisme, l’empatia i el treball en equip.
  6. Planificar, mitjançant el Servei de Formació del Professorat, accions formatives adreçades al professorat, arreu del territori valencià, per a la promoció de l’ús del flabiol en els centres educatius.
  7. Dotar els centres educatius seleccionats de material didàctic (flabiols, cançoners, quaderns) per a fomentar l’educació musical a partir de la utilització del flabiol.
  8. Fomentar trobades de centres educatius que treballen el flabiol en educació musical per compartir experiències didàctiques engrescadores.