Tancats els webs de centre en Mestreacasa

Tal com s’ha informat des de fa dos cursos, el 31 de desembre de 2022, tots els webs de centre de Mestreacasa hauran d’haver passat a PortalEdu.

Al gener de 2023 s’ha tallat l’accés a aquests llocs web. S’ha activat la redirecció dels webs a PortalEdu de forma permanent.

Per a reportar qualsevol incidència al respecte, la direcció del centre haurà de ficar un tiquet al SAI (https://gvasai.edu.gva.es), en la cua de PortalEdu.

Com es programen entrades per a una data futura?

Ara podem programar les nostres entrades de Portaledu perquè es publiquen en una data futura. Les entrades es publicaran habitualment dins de l’hora posterior a la data/hora que hàgeu establert. Us ho expliquem en aquest post:

Quan creem o editem una entrada, podrem planificar la data de publicació, des de la part de dalt de la barra dreta d’edició.

Farem clic sobre ‘Immediatament’, a la dreta de ‘Publica’. Se’ns obrirà un calendari i altres camps per a especificar la data i hora de la publicació:

Programar entrada futura 1

Una vegada introduïda la data i l’hora, farem clic fora del calendari, en qualsevol zona del cos de la entrada. Veurem que es tanca el calendari i apareixen la data i l’hora consignades en la barra dreta, al costat de ‘Publica’

Aleshores farem clic sobre el botó ‘Planifica…’ Se’ns mostrarà un resum de les dades de publicació perquè confirmem, fent clic novament sobre el botó ‘Planifica’.

Una vegada planificada la publicació, en el llistat d’entrades, es mostrarà l’entrada com a ‘Prevista’

Com hem dit, l’entrada es publicarà dins de l’hora posterior a la data/hora programada(*). En aquest cas, si hem programat l’entrada per a les 14:00, potser es publicarà a les 14:01, o a les 14:22, etc. Habitualment, serà abans de les 15:00.

No us haureu d’alarmar si veieu que la vostra entrada mostra en la columna de la data, un missatge de ‘Falta data de publicació’(**) en lloc de mostrar ‘Previst’. Això només vol dir que WordPress ha detectat que ja ha passat l’hora programada i que l’entrada encara no s’ha publicat. Però, com diem, abans d’una hora (*) estarà publicada.

(*)Depenent de la càrrega del servidor, el temps podria ser superior.

(**)Actualització a 31/03/2025. El missatge ‘Falta data de publicació’ ha sigut canviat per ‘Programació perduda’

Com s’eliminen entrades o pàgines?

Quan volem eliminar qualsevol entrada o pàgina de Portaledu, l’enviarem a la paperera. Els elements que enviem a la paperera romandran en aquesta 30 dies; després seran eliminats automàticament.

Si volem enviar una entrada a la paperera, ho podem fer des de la vista general. Si passem el ratolí sobre el nom de l’entrada, ens apareixeran diferents opcions, entre les quals està la de ‘Paperera’. En fer clic, l’entrada passarà a la paperera.

Si volem enviar més d’una entrada a la paperera, podem utilitzar les opcions massives que ens ofereix el menú desplegable. Es tracta de seleccionar les entrades que volem eliminar i després, en el menú desplegable d’accions en massa, triarem l’opció ‘Mou a la paperera’

Clicarem sobre el botó ‘Aplica’ i les entrades passaran a la paperera.

  • La data de modificació de les entrades correspon a la data en què aquestes van ser enviades a la paperera. Podem ordenar-les cronològicament fent clic sobre el títol de la columna ‘Data’.
entrades en la paperera

Si volem restaurar algun element de la paperera, ho podrem fer amb l’opció ‘Restaura’, que trobarem en passar el ratolí sobre el títol de l’element.

Els elements romandran 30 dies en la paperera, abans d’esborrar-se definitivament.

Tancament webs de centre en Mestreacasa

Tal com s’ha informat des de fa dos cursos, el 31 de desembre de 2022, tots els webs de centre de Mestreacasa hauran d’haver passat a PortalEdu. Aquest tancament no afecta, ara per ara, als blogs del professorat.

Al gener de 2023 es tallarà l’accés a aquests llocs web. S’activarà la redirecció dels webs a PortalEdu de forma permanent (no es podrà desfer). Teniu en compte que aquesta restricció d’accés afectarà també als continguts i documents allotjats en eixos webs de centre; de manera que si necessiteu fer còpia d’aquests, haureu de fer-ho abans del 31 de desembre.

Recordeu que la direcció del centre pot demanar l’alta en PortalEdu a través del SAI (https://gvasai.edu.gva.es), en cas de no haver-se creat aquesta d’ofici.

Igualment podeu sol·licitar la migració de continguts des de Mestreacasa a PortalEdu a través de:
https://gvasai.edu.gva.es

En cas de tindre el web actiu en PortalEdu, heu de restringir l’accés a l’antic web de Mestreacasa al més prompte possible. Podeu sol·licitar ajuda al SAI o bé seguir les instruccions que es detallen en el següent enllaç:
https://portal.edu.gva.es/portal/va/redireccio-de-mestreacasa-a-portaledu/

A partir de gener, les direccions dels centres no podran desfer aquesta redirecció.

Tasques programades

A partir del dia 13/12/2022 es reactivaran les tasques programades en PortalEdu:

-Periòdicament es netejaran definitivament les entrades o pàgines que estiguen en la paperera. S’eliminaran els elements amb antiguitat superior a 30 dies. Des de les seccions d’entrades o pàgines podeu consultar la paperera, fent clic sobre l’enllaç corresponent.

-La data de modificació de les entrades correspon amb la data en què aquestes van ser enviades a la paperera. Les entrades amb antiguitat superior a 30 dies en la paperera, seran eliminades automàticament. Podem ordenar-les cronològicament fent clic sobre el títol de la columna ‘Data’.

-Es podran programar entrades amb data futura (les entrades es publicaran habitualment dins de l’hora posterior a la data/hora que hàgeu establert). Aquesta funcionalitat començarà el dia 19/12/2022.

-Quan creem o editem una entrada, podrem planificar la data de publicació, des de la part de dalt de la barra dreta d’edició.

-Es netejaran periòdicament altres elements, com ara formularis o respostes de formularis que hagen estat eliminats pels usuaris.

Us aconsellem que reviseu les entrades o pàgines que hageu enviat a la paperera, atés que s’esborraran aquelles que hagen estat en la paperera un període superior a 30 dies.

Canvi a la identitat digital (@edu.gva.es)

Canvia la forma d’accés per als usuaris amb correu @edu.gva.es.
No canvia la forma d’accés per a la resta d’usuaris.

S’ha dut a terme el canvi dels usuaris de PortalEdu a la nova identitat digital (@edu.gva.es). A partir d’’ara l’accés a PortalEdu es realitzarà amb les credencials (email i contrasenya) d’aquesta identitat.

Aquest canvi en PortalEdu afectarà a les i els docents que tenen correu @edu.gva.es

1-El correu vinculat als comptes dels usuaris serà el correu @edu.gva.es

2-Els noms dels usuaris canvien, adaptant-se als de la identitat digital.

3-La contrasenya d’accès a PortalEdu serà la del correu @edu.gva.es

Exemple de la nova forma d’accedir:

Si una usuària/ari té com a identitat digital:

j.cognomsexemple@edu.gva.es

Per a accedir a PortalEdu podrà utilitzar l’adreça de correu electrònic o el nom d’usuari:

j.cognomsexemple@edu.gva.es o també j_cognomsexemple

És a dir, els noms d’usuari passen a ser com la part esquerra de la identitat digital, canviant el punt per un subguió.

La contrasenya, com ja hem dit, serà la contrasenya de la identitat digital.

Tota la informació sobre la identitat digital en la web del CDC

Tancament webs de centre en Mestreacasa (nova fase: webs inactives)

S’ha establert la redirecció automàtica dels llocs web de Mestreacasa d’aquells centres educatius que no tingueren aquest web en ús.

Les visites a l’antiga web de Mestreacasa es redirigiran al lloc del centre en PortalEdu.

Aquells centres que encara no tinguen el web de PortalEdu en funcionament, poden demanar l’alta mitjançant tiquet al SAI (https://gvasai.edu.gva.es/)

Per a qualsevol incidència amb aquest procés, els centres poden igualment obrir tiquet al SAI.

Informacions relacionades:
https://portal.edu.gva.es/portal/va/incorporacio-dels-webs-de-centre-a-portaledu/
https://portal.edu.gva.es/portal/va/redireccio-de-mestreacasa-a-portaledu/

Alimentació RSS generada per Portaledu

Portaledu (WordPress) emet RSS feeds que s’actualitzen contínuament, amb cada modificació en els nostres posts. Aquests feeds són fitxers xml compatibles amb els lectors d’RSS.

Cada lloc de Portaledu té un feed principal, que es pot obtindre afegint /feed/ a l’URL del lloc.

Per exemple:

O, depenent si els URL es diferencien per l’idioma, podríem tindre, per exemple:

Com ja hem dit, els feeds s’actualitzen automàticament però no mostraran les nostres entrades no publicades o les protegides amb contrasenya.

A banda del feed principal del nostre lloc, podem configurar-ne d’altres, com ara feeds de categoria, d’autor… o fins i tot canviar el tipus de feed, depenent del client que vulga llegir-lo.

➡️Troba més informació sobre els feeds generats per WordPress.

Integració de calendaris de Microsoft Calendar en Portaledu

A l’hora d’integrar un calendari de l’aplicatiu de Microsoft, cal tindre en compte queno és el mateix compartir que publicar. Mentre que compartir un calendari ens permet fer aquest accessible als membres de la organització a través de l’eina, publicar-lo ho fa visible a qualsevol persona, permetent la seua publicació a través de Portaledu.


Per a això, en les opcions de configuració de Microsoft Calendar buscar “Publicar un calendari“.

En el diàleg que apareix i dins de la zona “Publicar un calendari” triarem el calendari a publicar. Cal tindre en compte que Microsoft Calendar permet la creació de múltiples calendaris. Una vegada marcat el calendari a publicar, se selecciona el grau d’informació que es farà públic. Tot seguit farem clic sobre el botó “Publicar“. Amb això apareixeran en pantalla dos enllaços on visualitzar el calendari en diferents formats: html i ics.


L’enllaç així obtingut, pot ser integrat dins d’un iframe en qualsevol element dins de la web de centre en Portaledu.

Redirecció de Mestreacasa a PortalEdu

Al gener de 2023 es redirigiran de forma automàtica tots els webs de centre de Mestreacasa als nous webs en PortalEdu. A partir d’aquesta data, la direcció del centre no podrà efectuar les operacions que es detallen a continuació. Teniu en compte que aquesta restricció d’accés afectarà també als continguts i documents allotjats en eixos webs de centre; de manera que si necessiteu fer còpia d’aquests, haureu de fer-ho abans del 31 de desembre.

Informació per a la directora/director del centre

La direcció del centre pot establir la redirecció de l’antic web de Mestreacasa al nou Web en PortalEdu seguint els passos descrits a continuació. Només la directora/director del centre podrà realitzar-ho. 

1-Haureu d’autenticar-vos en Mestreacasa:  

https://mestreacasa.gva.es/web/guest/registro

2- Heu d’accedir a Menú –> Els meus Espais Web –> Pàgines Privades  

3- En alguna de les pàgines privades, comproveu si teniu instal·lada l’aplicació Administració de centre / grup. Sino és així, podeu afegir-la des de Menú –> Afegir aplicació  

4-Aneu a la pestanya Centres/Grups. Apareixerà com a resultat el centre educatiu. Des del desplegable d’Accions, seleccioneu Editar. 

5-En el nom del centre, incloeu la paraula (migrar) darrere del nom d’aquest. Per exemple:  

NOM: INSTITUT EDUCACIÓ SECUNDÀRIA EDUCA (migrar)  

6-Guardeu els canvis. Des d’aqueix moment, la URL del vostre centre en Mestreacasa redirigirà al web de centre en PortalEdu.  

Si desitgeu cancel·lar la redirecció, n’hi ha prou amb eliminar la paraula (migrar) del nom del centre.  

NOTA:  

És possible que els usuaris no autenticats tarden uns 30 minuts a veure la redirecció en funcionament, a causa del sistema de memòria cau que utilitza Mestreacasa.  

Informació addicional:  

CAMBIA LA INFORMACION DEL CENTRO 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies