Projecte Erasmus+ KA1 2018

cofinanciado

Per segon any consecutiu hem obtingut la subvenció per a realitzar un projecte Erasmus+ KA1 de mobilitat per a l'aprenentatge del professorat Acció Clau 1 (KA1), mitjançant el qual cinc mestres del centre realitzaran accions formatives en països europeus i una estada d'observació en un centre educatiu d'Irlanda del Nord per a realitzar un jobshadowing. El projecte porta com a títol "Impacte eductivo a tráves de les TIC i les noves metodologies emergents".

Aquest projecte sorgeix a causa de la necessitat de formació en matèria TIC i tendències metodològiques per part del claustre, juntament amb la necessitat d'internacionalitzar el centre, obrint-lo a noves xarxes de centres europeus. Les principals aspectes que es pretén millorar són:
- Aportar al professorat, noves idees i materials per a introduir de manera eficaç les TIC en Infantil i Primària.
- Millorar l'ús de les TIC aplicades a l'ensenyament en les diferents àrees.
- Conéixer noves metodologies emergents a Europa.
- Impulsar l'ensenyament STEM perquè l'alumnat adquirisca una adequada alfabetització científica i tecnològica i desenvolupen competències clau per al segle XXI.
- Generar consciència europea i aportar internacionalització al centre.
- Fomentar la igualtat i l'accés de la dona a la ciència i tecnologia des d'Educació Infantil.
- Adquirir major competència en l'ús de les TIC per a millorar la qualitat de l'ensenyament.
- Fomentar la creativitat i l'esperit innovador.
- Millorar les destreses educatives de l'alumnat i el rendiment escolar.
- Elaborar materials didàctics i recursos educatius interactius digitals que faciliten l'atenció a la diversitat.
- Crear inquietud científica en l'alumnat (explorar, recollir dades, plantejar-se problemes, possibles solucions,...)
- Millorar el desenvolupament de la introducció de les TIC en el currículum aprenent a utilitzar i realitzar diferents recursos i formats multimèdia (vídeos, curtmetratges, estafe-lapse, stop-motion, ús de xarxes socials, etc.).
S'ha proposat que tres professors/as assistisquen a cursos de formació de curta estada a l'estranger. Es planteja que el coordinador TIC assistisca a un curs en l'última setmana de juliol a Dublín, Irlanda. El curs es titula "Tauletes and telèfons intel·ligents: using mobile devices as educational tools", per a aprendre a integrar dispositius mòbils a l'aula i reforçar l'aprenentatge de manera motivadora. El següent curs "Interactive ITC- based, digital and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning" ho realitzarà una mestra de Primària a Roma, Itàlia, durant la tercerea setmana de juliol. En ell es pretén conscienciar de les qüestions clau sobre l'alfabetització digital, reflexionar i analitzar l'ensenyament i l'aprenentatge integrant les TIC. La tercera mobilitat és el curs "Creative teaching in the primary classroom". Es realitzarà en la segona quinzena de juliol en Bournemouth, Regne Unit. L'objectiu és adquirir noves tècniques creatives d'ensenyament. La quarta mobilitat serà un període d'observació en un col·legi d'Irlanda del Nord, Regne Unit, durant el curs 2018-19. En aquest jobshadowing participarà una mestra d'Infantil i un membre de l'Equip Directiu per a observar el funcionament i organització d'una escola rural del Regne Unit, així com el treball en l'ús i foment de les TIC.
Una vegada realitzades les mobilitats es crearà un impacte significatiu en l'alumnat, professorat, famílies i comunitat educativa, a través de la difusió dels resultats per part dels docents. Compartiran l'experiència amb la resta de professorat dels centres del camp d'Elx, difonent els recursos i materials elaborats.
Les activitats previstes a realitzar durant el curs són: elaboració d'un banc de recursos digitals, digitalització del fons bibliogràfic de la biblioteca escolar, digitalització de les assemblees d'Infantil, elecció del lema "La ciència i tecnologia i el paper de la dona en aquest món" com a fil conductor de les activitats complementàries, creació d'un espai amb dispositius mòbils a l'abast de l'alumnat en horari extraescolar, realització de booktrailers i vídeoresumenes dels llibres de lectura per l'alumnat, participació en projectes eTwinning, presentacions digitals i creació de wikiespacios per l'alumnat, introducció de la ludificació en la pràctica docent, visita d'una dona científica, estada en campus d'immersió lingüística científic, elaboració de vídeos de projectes de Ciències i una jornada final de portes obertes.
L'impacte del projecte serà l'adquisició de noves metodologies i eines digitals que repercutirà favorablement en l'alumnat perquè millorarà la seua competència digital, la seua motivació, destreses educatives i rendiment escolar que s'avaluaran comparant anys anteriors. Les famílies participaran en les activitats i observaran els canvis produïts en el centre.
La difusió es realitzarà mitjançant activitats compartides en eTwinning amb altres centres europeus possibilitant futures associacions KA2. Aquestes actuacions ajudaran a conservar i garantir la sostenibilitat del projecte.
Des del següent blog podeu seguir tota l'activitat del projecte: