Projecte Erasmus+ KA2 2018

El projecte Erasmus+ presentat pel CEIP La Vallverda ha sigut seleccionat pel Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) en la convocatòria 2018. Es tracta d'un projecte europeu d'associacions d'intercanvi escolar d'Acció Clau 2 (KA2), mitjançant el qual el nostre centre coordinarà el treball amb altres quatre centres socis europeus d'educació infantil i primària (Portugal, Itàlia, Grècia i Letònia).

El projecte porta com a títol "Horts escolars al voltant d'Europa" i amb ell es pretén aconseguir els següents objectius:

fotoconselleria2018

Lliurament del reconeixement als projectes seleccionats de la Comunitat Valenciana en la Conselleria d'Educació a càrrec del Director General de Política Língüística.

- Augmentar la consciència sobre la biodiversitat en altres països europeus.

- Adquirir major coneixement en tècniques d'agricultura ecològica a través de l'intercanvi entre els socis.

- Millorar els resultats acadèmics de l'alumnat en les àrees científiques.

- Adquirir destreses i metodologies innovadores.

- Aprofitar els horts escolars per a la seua introducció en el currículum de manera transversal i multidisciplinària.

- Introduir als centres en la Xarxa d'Ecoescuelas Europees (Ecoschools).

- Afavorir que l'alumnat contribuïsca al canvi cap a la sostenibilitat.

- Introduir hàbits d'alimentació saludable.

- Fomentar la creativitat mitjançant el desenvolupament de les activitats.

- Contextualitzar els conceptes de ciències naturals en els processos físics, químics i biològics que es donen en l'hort escolar.

- Desenvolupar habilitats per a processar informació mitjançant la recopilació de receptes culinàries amb productes autòctons de cada país.

Durant els dos cursos de duració del projecte tindran lloc esdeveniments conjunts de formació de curta duració en cadascun dels països socis.

Aquest projecte sorgeix com a continuïtat del projecte KA1 desenvolupat el curs passat que ens ha permés establir associacions amb altres centres europeus per a l'intercanvi d'experiències i bones pràctiques entre alumnat i professorat del nostre col·legi Es podran destral totes les activitats des de la pàgina web del projecte.

Des d'aquest blog es pot segguir l'activitat de la segona trobada internacional de projecte a Grècia.