Banc de llibres

L’objectiu d’aquest Programa de reutilització llibres de text (d’ara endavant, banc de llibres) és el de regular la creació, la gestió i el funcionament dels bancs de llibres de text i material curricular en el nostre centre. Entenem per banc de llibres el fons de llibres de text i materials curriculars constituït pels materials didàctics seleccionats o confeccionats pels equips pedagògics del centre per al desenvolupament del currículum oficial de l’etapa d’Educació Primària i que estan destinats a ser utilitzats per l’alumnat que participe en aquest Pla.

NORMES DE FUNCIONAMENT DEL BANC DE LLIBRES

• Les famílies que vulguen participar en el banc de llibres i ser-ne beneficiàries hauran de sol·licitar-ho i lliurar el lot complet dels llibres de text i material curricular corresponents al curs que acaben de cursar.
  • La forma i la presentació de la sol·licitud es determinaran en la respectiva convocatòria anual.
  • L’alumnat participant en el banc de llibres està subjecte a l’obligació de fer-ne un ús adequat i acurat i de reintegrar-los en el centre una vegada finalitzat el curs escolar o en el moment que cause baixa en el centre.
  • El deteriorament dels materials per mala utilització o la pèrdua d’aquests suposarà l’obligació, per part dels representants legals de l’alumne o alumna, de reposar el material deteriorat o extraviat. De tal forma que, si no els reposa, el curs següent quedarà exclòs del banc de llibres
  • En el cas de les famílies de l’alumnat que formalitzen la matricula en primer d’Educació Primària, únicament hauran de sol·licitar la participació en el programa de banc de llibres dins del termini establert.
  • En el cas que l’alumnat sol·licitant no lliure el lot complet de llibres, el centre estudiarà els casos concrets i podrà sol·licitar un informe als serveis socials de la localitat o emetre’n un de propi, en què faça constar que les condicions socioeconòmiques de la unitat familiar i l’interès social i educatiu aconsellen que participe en el programa amb els mateixos drets que la resta de l’alumnat participant.
  • Els materials complementaris de Tercer fins a Sisè de Primària (com els quaderns d’exercicis, workbook, etc.) i els llibres no reutilitzables hauran de ser adquirits per les famílies.
  • Com a norma general, s’intentarà que els manuals es protegisquen, preferiblement, per mitjà de l’ús de cobertes protectores o folres.
  • Les activitats es traslladaran al quadern d’exercicis i no es faran sobre el llibre de text, encara que aquests habiliten espais per a la realització d’exercicis. S’evitarà, en qualsevol cas, l’ús de retoladors i de bolígrafs.

CONVOCATÒRIA 2023/2024