Danses i tradicions

RESOLUCIÓ de 6 de juny de 2023, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la participació en el projecte d’innovació «Flabiol» 2023- 2024

Aquest projecte té com a finalitat promoure el coneixement del flabiol i impulsar la seua introducció en el tercer curs dels centres d’Educació Primària de titularitat de la Generalitat Valenciana.

Aquest projecte busca crear entorns de treball col·laboratius que unisquen l’educació musical i el coneixement i la difusió del patrimoni musical valencià amb els següents objectius:

1. Difondre el patrimoni musical valencià d’arrel tradicional mitjançant el coneixement i la pràctica del flabiol.

2. Promoure l’educació musical a partir de la pràctica del flabiol, bé des del temps lectiu destinat a l’àrea de música i dansa, bé des de l’horari destinat a la realització de projectes interdisciplinaris.

3. Conéixer les característiques fonamentals del flabiol: història, digitació, execució del so, registre, tonalitats, etc.

4. Posar a l’abast de professorat i alumnat recursos didàctics que permeten la interpretació, individual o col·lectiva, d’un repertori variat de cançons, fent especial insistència en el repertori tradicional valencià.

5. Fomentar entre l’alumnat la convivència, la companyonia, l’empatia i el treball en equip.

6. Planificar, mitjançant el Servei de Formació del Professorat, accions formatives adreçades al professorat, arreu del territori valencià, per a la promoció de l’ús del flabiol en els centres educatius.

7. Dotar els centres educatius seleccionats de material didàctic (flabiols, cançoners, quaderns) per a fomentar l’educació musical a partir de la utilització del flabiol.

8. Fomentar trobades de centres educatius que treballen el flabiol en educació musical per compartir experiències didàctiques engrescadores.

Al CEIP La Murtera d’Ador i Palma de Gandia duguem una llarga trajectòria d’activitats relacionades amb la música, danses i costums tradicionals que ens du a realitzar des de ja fa 27 anys una mostra oberta al públic i realitzada pels alumnes de danses, cant d’estil, muixeranga, ball de «cabuts», ball de la dragona «Murta» i jocs populars. Amb la introducció del flabiol completaríem la vessant instrumental i serviria de accés al repertori popular valencià i a un instrument nostre com és la dolçaina.

Cartell curs 22/23

Projectes de caràcter musical de Conselleria

-L’Escola Canta, Dansa i Radio 2023

-L’Escola Dansa 2022