Posicions en el bàsquet

QUALITATS, CARACTERÍSTIQUES I PERSONALITAT DE CADA POSICIÓ

En el bàsquet hi ha 5 posicions diferents, cadascuna per a un tipus de jugador concret:

BASE

És el millor passador i el jugador que maneja millor la pilota.

És un jugador ràpid i amb capacitat de fer llançaments des de la línia de tres punts, i sol ser el que més assistències i robatoris realitza.

El base ha de ser una persona capaç de dirigir i organitzar a l’equip.

ESCOLTA

La seua funció és anotar la majoria de punts de l’equip.

És el jugador que ha de destacar pel seu llançament a cistella des de qualsevol distància.

Junt al base, elaboren jugades ofensives.

“ALERO”

És la posició més complexa del bàsquet, ja que realitza funcions entre l’escolta i l’ala-pívot.

Ha de ser un jugador amb força i velocitat, capaç de provocar faltes i aleshores ha de ser un bon tirador des de la línia de tir lliure.

També ajuda defensivament a l’equip, degut al seu bon físic.

“ALA-PÍVOT”

La seua funció és similar a la del pívot.

Quan l’equip ataca, se situa prop de la zona, en el post baix.

Ha de ser un jugador alt, capaç d’anotar baix de la cistella front a grans defensors, i sol tindre un bon tir entre els 3 i 4 metres.

En defensa, sol cobrir a alts jugadors, i ha de taponar els seus tirs i agafar els rebots.

PÍVOT

Juga prop de la línia de fons. Normalment és el jugador més alt de l’equip.

La seua principal funció és taponar tirs i agafar rebots, a més de castigar les jugades d’atac dins de la zona.

Són jugadors alts i amb molt de pes, sense velocitat, i difícils de taponar.